fredag 14 oktober 2011

Snabb uppdatering

I dag var det dags att flytta möbler. Jag har tagit "ledigt" fram till eftermiddagen,då lastbilen kommer först klockan 15 och jag inte orkar släpa runt på Troja en dag till i röran.

Ikväll är min semester slut och jag ska åter ta en tur till jobbet. Ska bli helt okej,men jag kan inte direkt säga att jag haft någon semester, och är minst lika trött som när jag satt och längtade efter lata och slöa dagar för två veckor sedan.Så har det inte blivit. Jag vågar knappt möta mitt bleka ansikte med mörka ringar runt ögonen i spegeln!

Vet inte än,men jag funderar på att plocka ut lite semester i november eller december igen,då jag verkligen har ett behov av att få vila lite. Vi får se,det kostar mig ganska mycket pengar att ta ledigt,då jag ju förlorar allt mitt ob som jag får på natten.Det är ju nästan en 1/3 av min lön....

Veckan har vart körig.Har åkt hemifrån varje morgon eller förmiddag och kommit hem runt 18-19 på kvällarna.Vissa dagar har jag dessutom vart iväg på förmiddagen,haft Troja med,och sedan åkt hem med henne på eftermiddagen till Sven och sen åkt tillbaka igen. Har fått en hel del gjort,men mycket är kvar.

Förmiddagen idag,ska ägnas åt en långpromenad och eventuellt en sväng till IKEA. Gardinstänger behöver inhandlas. Imorgon åker jag bara hem från jobbet för att få i mig lite mat,sen blir det en heldag i den nya lägenheten med att ställa iordning allt. Jag hoppas jag hinner bli klar till kvällen och får en lugn dag på söndag innan nästa nattpass väntar på kvällen. Har ju tagit ut en semesterdag på lördagsnatten för att få sova något denna helg...Slit och släp..... 

Inga kommentarer: