lördag 8 oktober 2011

Tjejkväll

Under senare eftermiddag fixade jag sen med lite mat. Jeanette var hitbjuden på lite vinkväll med mat, och rätten föll på fläskfile och hasselbackspotatis. Tyvärr glömde jag helt bort kameran i matstöket.

En underbar kväll avverkades. Det var verkligen jättekul att träffa henne igen,då det var enormt längesedan, och att vi igentligen aldrig fått tillfälle att bara få äta,dricka och riktigt tjata om allt och inget sådär slött i soffan för oss själva. Som alltid när det är trevligt går ju tiden för fort,så det kändes som vi ändå bara hann med knappt hälften vi skulle pratat om.. Det här måste definitivt bli en vana,även om jag känner just idag (dagen efter) att jag borde druckit lite mindre vin och att jag kanske inte borde ha det som vana alltför ofta;-)....

Jeanette hade ordnat med "privatchaufför" till hemresan och det var riktigt kul att få träffa på en bekant. Ni vet min vän Karin som jag umgåtts med sen jag jag var 13,hennes bror Pelle tvingade jag in en stund innan de skulle fara hemmåt. Stackarn blev väl helt chockad av två "fyllekajjor" här i soffan,men jag tror han tog det rätt bra. Vi känner ju inte varandra direkt,men jag har alltid tyckt mycket om honom ,då jag följt honom på lite avstånd genom Karin, och faktiskt vart med på några fester för en herrans massa år sedan där han ingick i sällskapet... 
 

Inga kommentarer: