fredag 21 oktober 2011

Jag sa nej!

Otroligt för att vara mig!.
I går sa ja nej till att jobba extra en heldag imorgon (lördag) Jag hade fått jobba med kvalificerad övertid(= riktigt bra betalt) och sa ändå nej. Lite dåligt samvete att inte ställa upp som jag brukar göra,men nu får det vara nog med att slita ihjäl sig. Är stolt över mig själv just nu! Jag kan inte ta på mig allt.STOPP!!!




Det har vart ett par småtuffa nätter på jobbet nu, och när erbjudandet kom igår, så kände jag bara: Jag orkar inte en dag till.Inte nu,inte på min lediga helg.

Jag hoppas dock det löser sig ändå,trots att det ser mörkt ut just nu. 10 personer är redan tillfrågade om att jobba denna dag,och ingen har kunnat tacka ja än. Jag ringde bemanningsenheten idag på morgonen innan jag gick hem. Försökte "ragga" folk ytterligare till att jobba,men de gick inte att boka i förväg. Risken är att det inte finns någon som kan jobba alls imorgon,men vad ska jag göra? .Samvetet gnager,men jag försöker tänka :"Det är inte MITT problem, JAG är inte den som alltid behöver ställa upp!

Det är ändå lite märkligt. Arbetslösheten sägs vara stor,men det finns inte folk att få tag i när det behövs. Hur kan det vara så???!!

Inga kommentarer: