lördag 8 oktober 2011

Fredagsbestyr

Gårdagen började lite dåligt,men blev bara bättre och bättre. 
Troja väckte mig tidigt och behövde gå ut. Inte hundens fel,men jag hatar verkligen att gå direkt från sängen och ut innan jag ens själv hunnit gnugga värsta sömnen ur ögonen.

Det blev dock bara en snabb runda ut för dessa behov innan jag äntligen fick mitt morgonkaffe och blev människa igen. Troja och jag vandrade sen ut våran vanliga morgonpromenad efter en timme igen, och träffade på våra bekanta som jag varken vet vad han eller hunden heter. Troja gillar denne gamle hunden iallafall och jag knäppte en bild på honom när tillfället gavs.(som dock inte blev så bra)
Hemma igen,klarade av et par samtal innan det var dags att börja med lite nytta. Var uppe på A6 och hämtade ut fler förhöjda skor till farmor,samt handlade ett par saker hon ville ha hem. Idag fick jag faktiskt "ledigt" och behövde inte åka dit,och som grädde på moset blev jag glad över att Jeanette erbjöd sig att åka dit idag, så jag skickade helt enkelt med henne grejerna igår och behöver inte åka idag heller. Tack Jeanette,riktigt lyxigt känns det att få denna hjälp,även om jag vet att du gör det helt frivilligt;-)

Under eftermiddagen tog Troja och jag oss ut runt Rocksjön. Det börjar bli lite småkyligt ute nu,men jag tycker det är skönt ,och riktigt vackert är det med alla höstfärger ute. Tyvärr har jag inte hunnit njuta så mycket som jag hade önskat av utevistelserna denna veckan,men jag hoppas på att det varar ett tag till och att jag börjar varva ner lite nu.


Som den planeringsmänniska jag nu är,så börjar det faktiskt finnas en liten struktur över flytten i nästa vecka. Trots att jag vet att både pappa och mina syskon har lika mycket ansvar som jag med att få de gamla på plats,så är jag positivt överaskad över att de faktiskt hjälper till mer än vad jag faktiskt trodde från början.Det har lugnat ner mig lite och jag känner att jag kan släppa taget och faktiskt låta dem få ordna med det de är bättre på än mig (typ hyra flyttfordon,köpa sängar och liknande). Jag försöker tänka på mina egna ord jag alltid försöker trösta andra med "Det ordnar sig alltid". Och det gör det ju faktiskt. På ett eller annat sätt ,och skulle det inte bli perfekt med allt,så är det ju faktiskt inte hela världen heller...

Inga kommentarer: