söndag 30 oktober 2011

Relaxing

Hemkommen från jobbet,och lite lagom seg i "kolan" såhär på morgonkvisten.En rätt jobbig natt har det vart. Dels för att arbetspasset blev längre än vanligt,men också för att mina boenden inte alls var sugna på att få sova dendär timmen extra i natt. Snarare ville en del inte sova alls! 

Inga incidenter direkt,men väl många upprepningar och tjat från mig, och det gör mig trött. Känner mig ibland som en tjatig mamma när man går omkring och försöker natta "sina barn" på kvällen. Och som alla föräldrar vet,kan både mindre barn och tonåringar vara rätt trotsiga.Jag lovar,det kan mina boenden också vara ;-).


Men i kväll är det iallafall dags att byta arbetsplats igen. I natt är jag på andra boendet och där är det nästan alltid lugnt. Ska bli skönt att få avsluta helgens pass med att förhoppningsvis få ha det lite stillsamt omkring sig.

Nu är det dock morgon och idag ska jag få relaxa lite. Gulliga Nina ringde förra helgen och frågade om vi inte skulle ta oss till relaxbadet på Rosenlund  i söndags. Tyvärr var jag ju upptagen med att röja i Sjöstorp då,så vi bestämde att vi skulle satsa på denna helgen istället. 

Jag tror det är den bästa ideen någon kommit med under det sista halvåret. Jag tror det är precis vad jag behöver för att få lite avkoppling(om så bara för några timmar) .Ska bli så skönt att få lägga sig och bubbla i en varm bassäng och få varva ner ordentligt med en massa trevligt tjöt.  Att vi sen tänkte käka ute efteråt gör min dag ännu lyckligare. Behöver varken laga maten eller diska efteråt,lyx:-)



Och vad kan sen vara bättre än att komma hem både trött efter badet och mätt efter maten, slänga sig i sängen och sova några timmar innan jobbet.Känns som det kommer bli en bra dag:-)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Du är så värd Elle, det här bör du göra oftare. =) Kram

Eleonore sa...

Tack:-) Önskar jag hann göra det oftare,men hoppas min tid kommer så småningom;-) Kram

Sandra sa...

Jag har tom gått med på att följa med maggan till relxen, kan ju du ox följa med ju =)