tisdag 14 februari 2012

Yes,yes,yes!!!!

Glad idag... Minus 4 kilo på vågen (ja,alltså inte på en dag,utan sen jag började för två veckor sedan). Har vart lite besviken i helgen,då vågen stått totalt stilla i tre dagar,inte ett hekto har den rört sig,trots strängt på matsedeln. Troligtvis är det den oregelbundna sömnen som spökade,då jag vet att kroppen reagerar med viktuppgång vid sömnbrist.

Igår eftermiddag var jag så trött att jag gick och la mig på eftermiddagen,sov 2,5 timme och somnade vid 22 igen. Vaknade vid 8 idag och har sovit 12,5 timme sammanlagt. Tur man har lediga dagar på jobbet och har tid att komma ikapp lite när bristen på sömn tar ut sin rätt..Ställde mig  iallafall på vågen nu på morgonen,och hade gått ner 1,5 kilo sen igår:-) Så härligt när det ger resultat det man gör...

Är fullt motiverad att fortsätta detta, känner mig nöjd över att ha hittat både en metod som fungerar,och som jag inte ens är hungrig på. Fortsättningen borde gå lätt som en dans,"bara" 6-7 kilo kvar,sen snackar vi nöjd:-)

Där börjar dock nästa fas.Att behålla matintaget på plusminus 0,för att inte gå upp igen. Borde dock inte vara så svårt när man ändå får öka på maten lite för att behålla vikten och inte gå ner mer.  Har ju faktiskt gått ner det dubbla nu än vad mitt mål på 1 kilo i veckan var...

Troja och jag har precis vart ute på långpromenad och jag ska försöka hinna med en till idag. Hon är fortfarande ganska hormonstin och är rätt jobbig ute. Andra hundar är mycket intressanta och alla gula fläckar i snön är jättegoda att slicka lite på!!!. Men det går iallafall åt rätt håll,om ett par dagar är det över med löpningen för denna gången.

Ska även knåpa ihop en mager korvstroganof till middag idag. Jag avsäger mig att skriva ut receptet,då det inte smakar så gott som den fetare variant jag brukar göra,och som redan finns på korvrecepten här i bloggen. Det är lite extra plock med maten just nu,då sambon får sin vanliga mat lagad brevid min egna...Hade jag haft hans ämnesomsättning hade jag vart mycket nöjd!...

Till helgen ska ni dock få en kaloribomb bland bakningsrecepten. Ska ge mig på att göra Budapestbakelse till kalaset på söndag,en sak jag aldrig gjort innan. Efter att ha kollat igenom receptet verkar det dock väldigt enkelt att göra,så det ska nog inte vara något problem att få till det.

Problemet är väl att jag inte får provsmaka själv,men har jag gått ner något kilo till om en vecka,så kanske jag kan unna mig en liten bit .Iallafall bara för att provsmaka, då denna bakelse tillhör mina favoriter bland "sötsliskiga" saker. Jag är ju inte mycket för sådant i vanliga fall,men just Budapestbakelse vet jag att jag gärna "provsmakde" lite när jag var på bageriet och jobbade;-)

Inga kommentarer: