torsdag 9 februari 2012

Middagsgäster

Här fortsätts det med dietmaten. Tror jag har en tendens att "snöa" in på saker jag företar mig, och nu är det som sagt va maten som snurrar i mitt huvud.

Hade bjudit hem Björn och Devin på middag idag,och traditionsenligt var det då köttbullar och gräddsås på menyn. Ett litet i-lands problem för mig,då grädden inte kändes helt rätt att stoppa i sig nu, plus att jag dessutom brukar steka köttbullarna i rejält med smör och sen göra såsen på den feta skyn som blir. ( Och jag undrar varför jag gått upp i vikt,ops, kanske borde titta efter vad jag stoppat i mig innan!)

Det blev till att göra en liten specialare till mig idag istället. Plockade ur ett par köttbullar som jag bara värmde i micron,samt gjorde sås på mjölk. Helt okej att äta det också,men inte lika gott som riktig gräddsås förstås.Det har sitt pris att hålla igen på kalorierna ;-). Björn åt iallafall med god aptit,så jag antar att gräddsåsen smakade bra till honom också:-)Det är kul han kommer och hälsar på syrran lite ibland,jag saknar dem ofta båda två,trots att vi ändå ses relativt ofta.

Lille Devin,som om bara några dagar fyller 1,var nyklippt för första gången i sitt liv. Häftigt,med lite "punkfrissa" på grabben. Däremot var han inte på sitt mesta solstråle-humör idag,men man kan ju inte alltid vara glad,och jag hann ändå knäppa några bilder innan tröttheten tog över humöret på honom;-)





I övrigt har det vart en lugn och behaglig dag. Långpromenad på morgonen,en halvlång runda till mitt på dagen.Tjatat lite i telefon och städat av lite snabbt här på golvet,så att "lilleman" inte skulle behöva krypa runt i Trojas löpblod sen. Det har sina nackdelar ibland att ha tik vissa perioder på året;-)Kanske skulle köpa ett sådant här till Troja:



Har fortfarande lite skrivkramp för tillfället och nöjer mig med detta för idag. Ni får ha en go kväll på er alla därute...Kram

Inga kommentarer: