fredag 3 februari 2012

Lurad

Idag på morgonen tog jag svängen förbi ICA Maxi. Skulle bara handla ett par grejer till kvällen,men hittade ett fint erbjudande på bröd. 10 kronor limpan för det brödet vi så gott som alltid äter här. Jag lassade på 6 limpor i min korg,då jag tänkte att vi kunde frysa ett par hemma och farfar få resten.

Väl i kassan,tyckte jag det blev lite väl dyrt. Frågade kassören om hon verkligen tog 10 kr styck för bröden. Nä,sa hon,det är inte denna sort det är erbjudande på. Jag svarade tillbaka, att på skylten över brödet stog det att det var dessa det gällde.

Hon ringde brödavdelningen och ursäktade sig sedan med att jag hade rätt. Det var som så att brödsorten som skulle vart billig,tagit slut,och de hade lagt fram det jag köpte istället,utan att ha hunnit ändra i kassan.

Nöjd tog jag tillbaka växelpengarna,tyckte det såg lite ut (det jag fick tillbaka),men tog inget kvitto och åkte hemmåt. Väl hemma åkte plånboken upp för en check. Jag hade betalt med en 500-lapp och hade bara 500-sedlar sen innan också. 160 kr låg det kvar av den stora sedeln och med mina få varor jag hade köpt,kunde jag snabbt räkna ut i huvudet att det inte skulle kostat mer än runt 200 kr för det jag köpte. Med andra ord drog inte kassabiträdet av för brödet iallafall... Snacka om att bli lurad :-( Ja,sånt gör mig riktigt sur och förbannad,för brödet var dessutom inte dagsfärskt och jag köpte det just för att fynda....

Och jag tog inget kvitto,vilket egentligen inte spelar så stor roll i detta fall. Hade jag åkt tillbaka och klagat, hade bensinen ändå ätit upp priset jag "tjänat" på det billiga brödet...Surt som faan,men inget att göra åt. Livet går nog vidare ändå,men jag har det i åtanken;-). Jag har alltid gillat Willys bättre,men tyvärr öppnar de en timme försent från det att jag slutat jobba,annars hade jag bojkottat av ren tjurig princip...

Inga kommentarer: