tisdag 21 februari 2012

Vår i luften

Efter ett par timmars sömn,har föregåendes inläggshumör lagt sig lite. Är fortfarande seg,men blev glad av att vakna upp av strålande solsken och blå himmel. Det var en överaskning,med tanke på att det i natt snöade riktigt ordentligt.

Troja och jag har iallafall vandrat ut en långpromenad till, och det var faktiskt riktigt vår i luften. Sådär som när det smälter och droppar på vägarna om våren, och man kan vända ansiktet mot solen och känna värmen stråla. Åh,nu började jag längta riktigt. Ser fram mot mina balkongsolningar med en bok i knäet och klirrade istärningar i immigt och kallt vatten på bordet brevid. Jag har knappt läst en bok på ett år nu,så jag har lite att ta igen. Det ska framförallt bli skönt att slänga av sig vinterjackan och kunna gå ut på promenader med gympadojjor igen:-) Ska vi våga hoppas på att våren iallafall blir tidig i år? Ja,jag har hopp om det iallafall:-)....

Inga kommentarer: