lördag 11 februari 2012

Full fart

Gick upp halv fyra idag. Kom förstås inte i säng så tidigt,men efter detta har det verkligen vart full fart. Städat av lite snabbt och ansat och vattnat av lite blommor. Förberett lite mat till farfar,gjort god och kalorisnål middag till mig själv,duschat,diskat av allt efter mig och slängt in en sockerkaka som precis hunnit bli färdig nu. Gött med lite effektiv tid:-) A,glömde att jag förstås matat fåglarna i kylan också,det är viktigt,även om det inte var riktigt meningen att allt skulle gå till kajerna;-)

Dagens middag,kyckling med sallad och en klick turkisk yougurt,gott!


Nu har jag precis avverkat ett par koppar kaffe,tjatat bort en stund i telefon och klockan börjar åter närma sig jobbardags. Känns bra att sticka iväg precis lagom till att allt hunnit bli klart här hemma och jag känner mig nöjd. Nu hoppas jag bara på en lugn natt på jobbet,och lite tjat med boende,kollega och lite musik från melodifestivalen i bakgrunden. Inte heller detta program faller mig så mycket i smaken,men lite sådär hemtrevligt på jobbet ändå. Kanske blir det sen en liten tennismatch med wiispelet i natt;-) Kram och önskan om en go lördagskväll

Inga kommentarer: