onsdag 1 februari 2012

Nya tag med keso

Dag två med mindre kalorier,jag är hungrig,men har lunch först om en timme;-)..

Ja,nu måste jag försöka bli av med de här "fettokilorna" som kommit. Jag har skjutit upp det så länge nu och vågen tickar frammåt så sakta men säkert. Jag vet precis vilka mina problemområden är och nu får det vara nog med att äta oregelbundet och få men stora mål. Har satt upp regelbundna klockslag på matintag,och räknat ut vad jag ska äta varje dag. En bra början. Det är inte farligt att vara hungrig en liten stund och det är inte farligt att inte vara proppmätt efter en måltid...


Har infört Keso i mitt liv. Det funkar som pålägg,även om det finns det som är betydligt godare. Man måste kanske inte äta allt som är gott hela tiden heller? Med keso på mackan slipper man dessutom smör på,utan att det blir för torrt att tugga.


Nu får det vara allvar med maten. Jag vill ju gå ner i vikt,då får man väl kämpa lite då.Nya tag,heja,heja!!:-)

Inga kommentarer: