söndag 12 februari 2012

Pysslar och plockar med allt möjligt.

Inte mycket till sömn idag,men är inte helt utmattad ändå. Försöker bättra på  energin ytterligare med ett par koppar kaffe nu innan sista jobbarnatten för helgen ska avverkas.

Det känns som jag inte fått något gjort idag,men tänker jag efter har jag faktiskt vart riktigt effektiv.
Började morgonen med ett besök hemma hos mig själv efter jobbet;-). Fixade i ordning lite mat och jobbarmackor till mig,för att underlätta sömnen senare under dagen.Plockade sen ihop en kasse med diverse mat,kaka och bullar till farfar och slirade mig iväg till Forserum. Det snöade riktigt rejält här på morgonen,men upphörde innan jag var framme.

Hos farfar mötte jag upp Jeanette,en liten trevlig tradition vi börjat med för att hinna med både lite socialt tilslamans och samtidigt se till att farfar får lite sällskap. Han uppskattar det mycket och skiner alltid upp när jag säger att hon ska komma dit om bara en liten stund. "Då tar vi lite kaffe när hon kommer" säger han alltid.

Några matportioner fixades,detta med lite "allmossor"(heter det så?)  från Jeanettes kyl också. Kollade över kyl och frys, och känner lugn över att det finns mat så han klarar sig,även om jag inte skulle laga något på någon vecka. Det känns som att det går ganska bra  för farfar nu. Han har börjat titta i frysen efter lite tjat från mig och reder nu ut att ta fram både bröd och annat därifrån. Känns ju lite bättre än att det ligger en massa saker i kylen och blir gamalt under veckan jag inte är där. Han tycker det blir lite långsamt ibland,men verkar ändå trivas okej i lägenheten. Hemtjänsten har bättrat sig rejält och jag har inget mer än småsaker att klaga på (och låter bli för husfridens skull).

Efter detta svängde jag snabbt förbi Nina och lämnade en bok om LCHF. Hon hade fått rekomendationer om att testa denna "diet",och hemma hos mig låg denna bok bara och dammade ändå. Jag har insett att jag inte klarar att leva utan bröd,potatis och pasta. LCHF i all ära för att gå ner i vikt,men jag orkar inte fortsätta några längre stunder. Håller däremot tummarna för Nina att lyckas, om hon bestämmer sig för att börja:-)

Vidare mot A6 sen. Födelsedagspresenter till farfar och Devin inhandlades. Kalas om en vecka,men ni vet ju att jag älskar att vara förberedd och ute i god tid. Nu är det klart,med bara inslagningen kvar. Farfar får en varm och go flanellpyamas och långkalsonger,och Devin får lite "plocksaker".

 Björn sa att han börjat plocka med grejer fram och tillbaka,så jag tänkte det kunde vara kul med något roligt till honom nu. Jag har ju mest satsat på kläder innan,men lite kul saker måste han ju få också,nu när han börjar förstå vad leksaker är till för:-). Tänkte också att han skulle få min gamla trä-bondgård jag hade när jag var liten,samt ett par inbundna sagoböcker. Böcker är egentigen alldeles för tidigt,men med en liten baktanke finns bakom,jag vill bli av med dem från mitt hem;-)


Inspirerad av att få bort lite grejer här hemma igen,har jag även vart på vinden och kikat lite idag igen. Drog ner ett cd-ställ och ett par småhyllor som jag nu lagt in på loppiset på fb. Fick inte så mycket napp sist,så nu gör vi ett nytt försök med andra prylar.Skam den som ger sig...Har lite grejer kvar,men vi tar lite i taget så länge. I vår ryker allt ut till tippen annars,för här ska röjas..



Men nu är det hög tid för mig att börja diska upp och göra mig klar för jobb,tiden går fort när man har roligt...Kram på er

Inga kommentarer: