onsdag 15 februari 2012

Blåsigt idag

Fryser idag och känner mig lite,lite småförkyld (näsan rinner lite,men inget mer).Det är så där tråkigt och grått väder idag, och egentligen vill jag bara gå att sova .

Jag vaknade redan klockan 06.00 idag. Stussade faktiskt upp då och började redan tänka på motion. Idag skulle det bli av att gå två långpromenader. Kikade ut på tempen,såg att den låg på plus en och att det kommit en del snö över natten. Härligt att slippa alla minusgrader:-)

Men det var tills jag kom ut.. För även om det inte var direkt kallt,så blåste det riktigt ordentligt. Nere vid Vättern var det nästan omöjligt att gå (min mössa till och med flög av) och Troja stretade hemmåt igen med öronen bakåtslickade,inte heller hon gillar blåst. Jag gav med mig och vi traskade bara runt någon halvtimme här på Liljeholmen istället.

Efter lite frukost var inte klockan mer än åtta och jag började fundera på vad sjutton jag gjorde uppe. Kröp ner under filten i soffan,men kunde inte somna så klart..

Jag har istället ägnat dagen till att förbereda lite av all denna nyttig mat jag äter nu. Tror snart det växer grönsaker ur öronen på mig! Troja och jag har dessutom vandrat ut på en långpromenad iallafall nu, och är precis hemkomna igen. Det blåser fortfarande lika mycket,men var något lugnare åt andra hållet,bort från Vättern. Ska snart fixa ihop det sista av middagen och sen ska det sovas lite. Jobb i natt igen...

Inga kommentarer: