lördag 11 februari 2012

Snart krypa ner i sängen

Ovanligt trött efter en otroligt smidig natt på jobbet. Flera av de boende var inte hemma och det märktes av ordentligt. Jag och min kollega tog det lugnt och satt och glodde på QX-galan. Egentligen tycker jag att det är ganska larvigt med alla de här galorna,men ändå lite underhållande med kändisar och musik. Anledningen: Varför ska folk få en massa priser och hedersomnämnande för att man är gay,eller för att man har gjort bra tv/film/musik?


Nä,vi är alla människor och vi tycker alla olika. Jag förstår inte ens hur man kan rösta i tex musik och film,alla tycker ju inte om samma genre,och vem bestämmer då att den ena är bättre än den andra?

Nåja,det är väl bara jag som tycker det är märkligt,för galor brukar ju vara populära i det stora hela och för mig är det ju bara att stänga av tvn och sluta klaga;-).

Efter att jour-personalen gått och lagt sig hittade jag jobbets Wii-spel. Jag stog en bra stund och spelade tennis med mig själv. Ha,ha,det var riktigt kul och jag blev så inne i det att jag till och med blev lite varm. Jag hoppas bara ingen såg mig genom fönstret,för det måste ha sett extremt kul ut att någon står i luften och spelar tennis på natten..


Efter jobbet tog jag återigen svängen förbi IcaMaxi. Tänker fortfarande på förra gångens brödlureri (nädå,jag är bara liiittee långsint) och kollade noga när hon slog in varorna. Blev nog rätt idag,och nu är förråden med shaker,barer och grönsaker påfyllt igen.

Var till och med riktigt duktig för en frestelse igår. För jag var ordentligt pizza-sugen på kvällen,och halvvägs till jobbet kom jag på att jag glömt mina kesomackor hemma i kylen. Tanken slog mig direkt. 50 meter från jobbet finns en pizzeria. Men så tog jag mig i skinnet,svängde in på macken och köpte mig en kesoburk med lite mussli till. Smakade inte gott att bara äta detta,men det gick det också. Stolt över att jag inte fuskade trots ett bra tillfälle;-).

Gott men onyttigt...

Nähä mina vänner. Jag ska hoppa i säng för en stund nu. Är jag piggare när jag vaknar är tanken att både städa och försöka fixa med lite annat idag. Ska se om jag hinner upp en sväng till A6 och köpa en liten present till Devins 1-års kalas bla. Så godnatt på er och ha en underbar dag

Inga kommentarer: