tisdag 7 februari 2012

Iskallt

Hur länge ska det hålla i sig denna kylan? Idag var det 17,5 grad när jag åkte hemmåt från jobbet, och där har min smärttröskel för kyla gått för länge sedan. Sådana här dagar är det inte kul att ha hund,och definitivt inte när hunden älskar det kalla vädret och vill vara ute. Ska jag någon gång skaffa hund igen,ska jag köpa en ras som är lika känslig för temperaturen som jag är. Är det blött och kallt,ska den vilja vara inne och mysa istället;-)

Jag gjorde ändå ett tappert försök att ta ut både mig,hunden och kameran idag på morgonen.Slutade med stelfrusna fingrar och inga bilder alls. Hunden har dock gjort det hon ska,utan att få vidare motion utöver. Jag pallar helt enkelt inte vara ute nu....

Idag får det bli en slappardag inne istället. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Kanske skulle jag baka lite bullar (till farfar) för att få en anledning att sätta på ugnen i kylan!?..Han fyller ju år om en vecka och det blir väl lite kalas om inte nu i helgen,så veckan därefter.Tål att tänkas på...

3 kommentarer:

Jannie sa...

Ta det lugnt o kryp ner under täcket en stund, det gjorde jag och kors i taket, jag blev varm igen ;)

Eleonore sa...

Ja,det kanske jag borde gjort,frös hela dagen här sen;-) Men det blev lite bullar iallafall på schemat. Gött att ha det gjort också...kram

Eleonore sa...

Ja,det kanske jag borde gjort,frös hela dagen här sen;-) Men det blev lite bullar iallafall på schemat. Gött att ha det gjort också...kram