onsdag 8 februari 2012

Klockan tickar på

Lite stressad..Tänk vad en liten grej kan "förstöra" en hel dag. Ska på brandövning på jobbet idag klockan 13. Ingen stor grej,men det är min allra sämsta tid att åka någonstans på,alltid...

På morgonen är min tid avsatt för kaffe och frukost innan jag ska ut på långpromenad. Oftast kommer jag sällan ut före 08 ( klockan är redan halv nio nu) och är ute runt 1,5 timme. Klockan kan vara runt 10-10.30 när jag kommer in igen. Lite vardagligt plock,såsom att ta hand om frukostdisken,kanske något telefonsamtal som behöver ringas mm avverkas därfter. En dusch vill jag också hinna med innan jag åker någonstans..

Klockan har säkert hunnit bli runt halv tolv vid detta laget. Vid halv ett bör jag åka för att komma i god tid till klockan 13. Jag har en timme kvar innan dess. Och eftersom jag sen ska vara borta,så måste jag ut och pinka hunden en liten runda till, för att hon ska slippa hålla sig och vara allt för uttråkad tills jag (eller sambon) är hemma igen. Dessutom,för att hinna äta regelbundet,bör jag dessutom hinna äta något innan jag åker också. Har ju då inte ätit något sen frukosten och nu är det extra viktigt med tiderna,då jag går på lite diet/bantning..

Nä,klockan 13 är ingen bra tid för mig att ge mig av alls på. Men,men,bara att gilla läget antar jag,. Får se det som tur att det inte händer så ofta att det är projekt på jobbet under dagtid...Tid att ge sig av med hunden nu när kaffet är intaget;-)God morgon på er

Inga kommentarer: