måndag 6 februari 2012

Ny vecka,nya tag

Redan måndag och veckorna formligen rusar iväg. Vaknade upp igår med en ganska bra träningsvärk,men långt ifrån vad jag ändå hade räknat med.

Det blev en långfrukost innan vi begav oss på långpromenad under förmiddagen. Kameran var med,men inga jättebra kort. Vi har ju fått så lite snö här i Jönköping,så naturen visar sig ju inte från sin vackraste sida nu på vintern. Inte ens lite rimfrost i träden finns det, trots den ihållande kylan...




Eftermiddagen ägnade jag mig åt köttbullestekning. Försöker ju hålla igen kaloriintaget och gjorde "bullarna" på hälften älgfärs hälften blandfärs. De blev helt okej, och får även duga till Björn som skulle komma på middag nu i veckan:-).Kanske farfar får några stycken framöver i sin "matlåda" också.

Men helg som det var igår,så fick jag ändå fuska lite med maten. Fuskade kansket lite för mycket ,då jag åt lite chips på kvällen. Målet för veckan är ändå nått med marginal,så jag tyckte jag var värd det;-). Jag har bestämt mig för att försöka gå ner 1 kilo i veckan nu under ca 10 veckor. Låter kanske inte så mycket,men med mina 10 kilo jag vill gå ner,så borde det bli precis lagom till mitten av maj när våren börjar värma ute, och man ska klä av sig lite igen;-). På helgen är det därför helt tillåtet att fuska inom rimliga gränser:-)


Idag har det gjorts ytterligare åtgärd på dieten. Har handlat hem lite "shaker" och måltidsbarer som jag ska byta ut vissa måltider mot. Där i mellan är det små portioner som gäller vid middagen,inget smör och bara keso,makrill och grönsaker som gäller på mackan. Jag har faktiskt gått ner 2 kilo nu på en vecka genom att hålla detta,så det verkar ju funka bra. Är varken hungrig eller sugen på en massa saker heller:-)
Idag har det enbart vart ren öjar och fixardag. Handling,städning,tvättning och långpromenader. Inte mycket att varken skriva om eller kommentera,men det passar mig perfekt. Jag tycker det är skönt när allt är lugnt och stilla bara.

Om ett par timmar är det dags att återvända till jobbet igen. Känns helt okej med en enkelnatt och sen vara ledig igen. Inget att klaga på idag alls,om man nu bortser från det bistra,iskalla vädret ute..

Inga kommentarer: