fredag 3 februari 2012

Kaaaaallt.....

Jättefrusen idag. Temperaturen håller sig friskt kvar på tvåsiffrigt,men nu har blåsten ökat ännu mer.
En promenad runt Rocksjön är avverkat,och mitt i rundan började solen skina,snön yra och vindarna tillta. Rena busvädret,men ändå vackert på något sätt;-). Idag blir det nog  annars lite lugnare för hunden. Dels är hon ändå mest tjurig pga löp,men sen känner jag för att ha det det lite "pyssligt" idag istället. Detta innebär inomhussysslor med mysstämmning (typ mjukisbrallor,tända ljus,mat)....

Ska efter veckans "bantning" unna mig lite godare kvällsmat än min kesomacka jag traglat med i veckan, och taco står på menyn ikväll. Tänkte steka älgfärs för att få en magrare variant och fick skrik från sambon: Det går inte äta,det blir för torrt!" Nåja,JAG kan äta torr färs,så jag har därför tänkt steka två omgångar färs idag. En till honom och en till mig,därav vill jag inte höra mer gnäll om saken. Är min färs för torr,då kommer jag antagligen äta och bara hålla käften med god min,vem vill ha fel;-).... Skippar jag osten också,så borde kvällsmaten ändå vara ganska mager mat för mig..

Har hunnit med en sväng ner till Huskvarna också. Inhandling av hundmat och ben,samt en liten tripp in till bolaget. Skippade bag-in-boxen idag och köpte en flaska istället. Det är massor av kalorier i vin,men med en ledig lördag på schemat kan man väl ändå få unna sig lite ?Ska man följa en "diet",måste man ju få något att se fram mot också,inte bara plåga sig hela tiden med "smalmat" och vatten,då tröttnar man bara...

Annars idag har jag åter tänkt fixa lite mat till farfar också. Har tänkt åka dit imorgon efter.......Ja,det ska ni få veta en annan dag. I morgon ska jag nämligen ut på lite äventyr, ända bort till Nässjö;-) Nä,det är inte så himla spännande egentligen(inte för er iallafall),men för mig ska det bli både lite nostalgi,träningsvärk och ljuva dofter från förr.  Kul ska det bli;-)
Ha en underbar fredag mina kära läsare,kramar om er alla i vinterkylan och ber er vara rädda om varandra.

Inga kommentarer: