torsdag 2 februari 2012

Brand

OBS ALLA BILDER I DETTA INLÄGG ÄR LÅNADE PÅ NÄTET
Har haft en minst sagt stökig natt på jobbet. Fullt pådrag efter att en boende lyckats somna med en cigg i sängen. Madrassen och sängkläder fattade eld och det blev ordentlig rökutveckling pga skummgummi i madrassen. Allt gick som tur va väl med alla boende,men oj vilka problem det ställer till med. Men man får vara glad att den boende klarade sig med enbart ett par brännblåsor på hand och ben,det kunde gått riktigt illa faktiskt. Förhoppningsvis får han sig även en rejäl tankeställare om att rökning inte hör hemma i sängen i fortsättningen.Men jag vågar pga tystnadsplikten inte skriva mycket mera. Detta var ungefär detsamma som stog i nyheterna idag på morgonen.


Känndes som man hamnade i värsta filmdramat när både räddningstjänst,polis,ambulans,bostadsjouren och saneringsfirman kom på plats. Vi var väl ett 15-tal människor som sprang runt där i natten,vilket inte direkt hör till vanligheten. Själv var jag lätt illamående av all giftig rök frammåt morgonen,för vi var ju tvugna att gå in i lägenheten flera gånger och fixa fram kläder,medeciner och annat den boende behövde för dagen. Och även om vi inte hade gjort det,så luktade det i stort sett på hela boendet,samt på innegården där den pyrande madrassen hade slängts ut..Men efter en långpromenad hemma sen,känndes det bättre igen,möjligtvis lite torr i halsen efter händelsen,men det går väl över snart..


I övrigt fortsätter det kalla vädret. Idag var det riktigt kyligt när blåsten hade ökat rejält under natten. Mätaren nere vid Elmia stog på - 12 vid halvnio-tiden,men blåsten gjorde att det kndes betydligt kallare. Och trots mössa på huvudet isade det i öronen och nöp ordentligt i kinderna på morgonpromenaden. Det var skönt att komma in sen och jag har inte begett mig ut på fler långturer idag. En 30 minuters rastrunda nu under eftermiddagen bara. Istället har jag städat av lite smått här hemma. Troja har börjat löpa (2 månader försent) och även om hon blivit duktig på att hålla rent efter sig,så känns det bättre att få rent med dammsugare och svabb,än när hon slickar golvet;-)

Nu väntar jag in sambo för lite mat,sen ska jag sova. Får försöka vara lite pigg idag,då chefen kommer och "hälsar på" mig på jobbet ikväll. Vi ska visst ha både lönesamtal och medarbetarsamtal ikväll,och jag har inte förberett mig ett skit för detta. Nåja,bara gilla läget så går det nog bra ändå:-)...

Inga kommentarer: