tisdag 8 november 2011

Vems ansvar?

Jag har semester. Jag har hållt det hemligt för att inte bli uppbokad,då jag behövde vila. Tyvärr har det ju hänt en hel del här sen jag bokade semester dessa dagar,men man får ta det som det är nu.

Men det var inte det jag ville skriva om. Igår när jag gick och la mig vid 21-tiden ringde telefonen. En kollega undrade var jag höll hus och om jag var på gång snart. Jag blev förvånad,då jag berättat för ett antal kollegor att jag skulle ha semester och sa detta. Jag berättade också att jag själv fixat vikarie  och att semestern var godkänd. Vikarien hade inte dykt upp och när jag sa namnet på denne,så fick jag veta att han jobbat under dagen.

Det är klart man får dåligt samvete och undrar om man gjort något fel. Men i detta fallet hade jag till och med ett sparat sms från personen,där han tydligt skriver att han jobbar dessa datum åt mig.Efter ytterligare ett samtal från jobbet,blev jag nästan lite sur. Vad kunde jag gjort annorlunda? Är det mitt ansvar att vikarien tackat ja till jobb och sen inte kommer? Jag har ju semester........Tyvärr är ännu en gång mitt förtroende på att lita på vad folk säger överkört. Jag hoppas det repar sig, då jag inte vill bli en person som är misstänksam på dem som ändå förtjänar det.

1 kommentar:

Jannie sa...

Måste bara kommentera detta.
Du hade glömt att skriva in i almenackan gumman;)
Så när dagpersonalen ringde och bokade in honom så trodde han att det var samma som du bokat:)
Hoppas för övrigt att du har en skön semester.
Kram