fredag 11 november 2011

Borde göra annat (varning för ett riktigt gnällinlägg från mig)

Inkommen från långpromenad och idag var det lite kyligt minsann. Har redan slarvat bort mina nyinköpta vantar från Ullared, och får nog se om jag har fler i gömmorna någonstans.

Igentligen borde jag vara i full gång med att duscha,packa och fixa med allt nu innan vi ska åka,men jag är såååå seg idag. Jag är trött på alla borden och måsten. Jag skriver av mig här istället;-)Ni behöver inte läsa,då jag mest gnäller idag..

Äh,det får bli som det blir,packat har jag gjort,iallafall det mesta,och det är ju över två timmar kvar tills Camilla och Sussie kommer och hämtar upp mig här.

Ibland(oftast) önskar jag att jag slapp ta så jäkla mycket ansvar för allt. Varför är det jag som ska se till att blommorna vattnas,att soppåsen är tömd,att disken är diskad,att maten står på bordet och att hunden får motion,får med sig mat,medicin och annat när man ska bort?

Ja,för även om sambon nu inte ska med till Falkenberg,så tänkte han bara åka hem och hämta hunden innan han far iväg till sina föräldrar. Då jag inte är hemma,har han beställt mat av sin mamma istället.Jag hade också velat ha det så! Ska jag få mat beställd är det pizzerian som gäller för mig. Jag undrar hur hans liv hade sett ut om han inte haft mig eller sina föräldrar i sitt liv.

Skulle han låta allt förfalla,äta färdigrätter och pizza varje dag? Har han en aning om när blommorna vattnades sist? Har han en aning om när hunden fick sin medicin  ,och när hon ska ha nästa gång?  Har han en aning om att det är sista hundmaten som ligger i frysen nu och att det behöver handlas mer? Vet han om att Troja fått lite nya utslag på magen som behöver smörjas två gånger per dag för att de ska gå bort? Nä,antagligen inte..Blir att skriva en lapp som han säkert irriterar sig på för att jag tjatar (suck!).....

Men,men. Läget är väl under kontroll ändå. Jag städade av igår,jag har satt upp tvättid,jag har plockat ihop Trojas mat och medicin i en påse. Jag har vart ute på långpromenad och jag har fyllt upp frysen med mat nu i veckan.Jag har även smörjt hennes utslag,vattnat blommorna och knytit i hop soppåsen för att slängas när jag åker. Jag har ringt farfar idag,pappa och Magnus igår,de vet om att jag ska iväg nu i helgen. Handlar gör jag på måndag då både pålägg,hundmat och lite smått och gott fattas här hemma.

Jag har hunnit ordna mina begravningskläder i veckan,bjudit lillebror på middag,pussat på Devin och genom facebook haft kontakt med lite vänner. Jag har städat av hos farfar,rensat hans kylskåp på gammal mat.Plockat ur och slängt lite grejer som tillhörde farmor,hjälpt pappa med att rensa papper. Jag har handlat handdukar,satt upp tavlor,vart i kyrkan,tänt ljus och fixat med lite annat smått och gott hos farfar också.Han har fått nybakta bullar och sockerkaka,han har fått sällskap och rent på toaletten. Jag har till och med hunnit fota lite på promenaderna i veckan,vilket är en lyx numera.

I helgen tar jag ledigt. En jäkla helg kan jag väl få skita i allt, och bry mig om mig själv lite? Inget jobb,inga plikter,ingen hund och ingen att passa upp på. Jag vet att jag är värd det,jag har inte tappat tron på mig själv helt. Jag bara önskar att en dag i framtiden kommer saker bli annorlunda. Jag kommer stå och blicka tillbaka på mitt liv och undra hur jag levde då, och varför jag gjorde allt så komplicerat och svårt för mig..Det är alltid lätt att vara efterklok,men min tid ska komma.Jag hoppas den kommer snart...... 

Inga kommentarer: