onsdag 2 november 2011

Ett liv har slocknat

Är väl inte jätteupplagd för ett inlägg just nu,men jag sitter här vid köksbordet och kan inte sova.

I dag har vi vart och tagit farväl av farmor,som lugnt somnade in runt halvåtta tiden ikväll. känns konstigt,men inte på något sätt overkligt. Jag har ju haft mina tankar om att det gått utför,och på något sätt har jag nog vart den som vart mest beredd. Sjukhuset ringde mig vid halv ett-tiden och jag fick tag i pappa,Björn och Magnus. Tillsammans med farfar har vi vakat under några timmar innan farmor tog sitt sista andetag.


Tankarna snurrar,det är så mycket praktiskt som ska ordnas nu och samtidigt måste vi alla vara starka för farfars skull. Jag kan bara tänka mig hur det skulle kännas att förlora någon man levt ihop med i 62 år,det måste vra hemskt. Stackars,stackars farfar...

Ska ändå säga att farfar idag har vart lugn. Jag misstänker att det har vart för mycket och att chocken kan komma senare. Jag ska försöka finnas där då. Inatt finns pappa hos honom,jag hoppas de får sova lite iallafall. Pappa har ju förlorat sin mor,och jag är rädd att även hans känslor kan komma senare.Ska försöka finnas även för honom då.


Imorgon har jag tagt semester,åker till farfar när jag klarat ut och ge hunden det hon behöver så hon kan vara själv tills Sven kommer hem.Ska se om jag kanske kan ta semester nästa natt också sen.
Jag vill finnas där för alla,men hur jag än vänder och vrider på allt så är det alltid någon som kommer i kläm. Har naturligtvis dåligt samvete för Troja som jag inte hunnit med ordentligt. Dåligt samvete för jobbet,det känns som jag slarvar och inte är engagerad som förr. Känns konstigt att ringa vikarier och har dåligt samvete för att inte vara där. Jag vet ju att det oftast är svårt att få tag i folk och att de ofta är underbemannade.Mina älskade klienter blir ju lidande. Har också lite lätt ångest över min ekonomi. Det kostar att ta semester hela tiden och under en snart månads tid har jag stått för nästan all mat och en massa andra saker till farmor och farfar. Var fattig innan,men nu är det lite jobbigt att tänka på räkningar och hur man ska få ihop det till nästa månadsslut.

Avslutar detta inlägg med att jag kanske inte har så mycket tid att uppdatera er nu på ett tag.. Men jag återkommer snart igen. Kram på er så länge

6 kommentarer:

Nina sa...

Kramar till dig! Du ska inte alls ha dåligt samvete så sim du ställer upp och fixar. Troja klarar sig fint med lite soffhäng och några grisöron. Tänk om alla gjorde det;)! Hoppas du orkar lite till, styrkekramar till dig!

Sandra sa...

Du vet att du gärna får lämna henne har oxå Elle <3 Kram på dig!

Anonym sa...

Hej Gumman!
Glöm inte bort Dig själv i allt detta! Att Du vill finnas till för alla och se till att inte någon hamnar i klämm är beundransvärt. Men kläm inte Dig själv emellan och ge även Dig själv utrymme för Dina känslor!
Massa kramar på Dig
//Elin

Anonym sa...

Hrj Elinore.
Säger som Nina , du om nån går väl fri från att ha dåligt samvete. Måste säga att du är en enastående tjej, men snart får du allt börja tänka lite på bara dig själv.
Beklagar din stora sorg, förstår att du står din farfar o farmor väldigt nära. Mina tankar går till dig och din familj , vet ju vem din pappa är sen skoltiden. Ge honom mitt deltagande också.
Kram / Maggis...

Eleonore sa...

Tack för alla era fina och uppmuntrande ord. Döden är för mig ändå en ganska naturlig sak. Vi ska ju alla den vägen vandra så småningom och farmor var trots allt 87 år och har levt en långt liv. Ledsen över att ett liv gått förlorat såklart,men samtidigt helt klar med att denna dagen var i antågande inom snar framtid.Jag uppskattar att ni bryr er om även mig,men i första hand är det farfar och pappa som förlorat en livskamrat och en mor i sina liv..Kram på er

Anonym sa...

Hej igen ELEONORE
förlåt att jag stvade ditt fina namn fel i första inlägget....