onsdag 9 november 2011

Sur tant

Inkommen från långpromenad och lite lätt sur. Har inte folk annat att bekymmra sig om än att se min hund lös!

Jag tog med mig kameran ut idag. Det var lite dimmigt,men solen sken där bakom och jag tänkte att jag kanske kunde få några vackra höstfärger att plåta. Halvvägs på rundan är Troja som vanligt lös och jag stannar till för en stund med just kameran. Jag går på stigen och Troja är ca 3-4 meter in i gräset och sniffar runt. När jag tittar upp från kameralinsen hör jag en gäll,gnällig röst som skriker: "Vad är det för sätt att ha hunden lös"? Överaskad av kommentaren så ser jag att Troja fortfarande står kvar på samma ställe i gräset,säkert 25 meter från tanten( hon är nog i 60-årsåldern) när hon fortsätter: "Man får inte ha hunden lös och absolut inte i denna perioden också!" 


Hade Troja rusat fram till henne,hade jag definitivt bett om ursäkt och skämts ögonen ur mig(men hon gör inte det på främmande). Hunden är max 4 meter ifrån mig och stör ingenting. Jag kunde inte låta bli att svara tillbaka" Att det är precis nu man faktiskt får ha hunden lös om man har koll på dem."Då svarar kärringen att: "Jaha,men då ska de gå nära iallafall". Blev stött och mållös,men mest riktigt irriterad. Sa inget mer utan gick bara vidare.. Tala om att störa sig på småsaker......Idag har jag befog att iallafall i tysthet kalla någon kärringjä..el!  

4 kommentarer:

Jannie sa...

Hahahaha...svär på du;)
Själv är jag väl oxå på väg ditåt....mot kärringjävelhållet alltså;)

Eleonore sa...

Skäller du med på lösa hundar?;-)

Jannie sa...

Nja..men kanske gör det när jag blir riktigt gammal;)

Eleonore sa...

Kom inte i min väg då;-)