onsdag 23 november 2011

Mot jul...

Jag hinner inte med. Såg i min kalender att det bara är en dryg månad kvar till jul. Hur gick det till,när har alla månader vart?

Jag försöker dock hänga med,och idag har jag börjat pynta lite smått. Har fått upp julgardiner i köket och ett par adventljustakar är på plats. Även några små tomtar har kommit upp. Är helt snurrig vad gäller julen och undrar när än det ena och än det andra ska på plats? Ska man verkligen ta fram tomtar redan? Men jag kör min egen variant och pyntar upp nu iallafall så det blir gjort.

Här blir det ändå ingen jul firad i år. Jag jobbar ju hela den helgen och jag har redan magsår av dåligt samvete och tankar på hur jag ska kunna finnas för de som behöver mig. Jag kan ju inte låta farfar sitta själv och varken pappa,Magnus eller Björn lär väl fixa någon form av jul för honom.

Känner mig verkligen som spindeln i nätet och tankarna snurrar bara runt,runt. Hur ska jag göra? Ska jag ännu en gång vända ut och in på mig själv för att ingen orkar fixa,eller ska jag göra precis som de andra ,och skita i allt? Varför hamnar jag alltid i en sits av dåligt samvete och plikter? Faan,jag är ju bara en människa,jag orkar faan inte fixa allt!En helg av 30 timmars jobb och sen fira jul utan att sova ett skit. Jag pallar inte mer...

Nåja. En månad kvar och jag får fundera vidare. Schemat är fullspäckat framöver och jag bara följer med i en konstig blandning av plikter och ansvar.

Jobbar nu två nätter och sen har jag en en ledig helg där jag ska försöka få in farfars julpynt i hans lägenheten. Hörde också av pappa idag, som funderade på 3.dje röjningen av Sjöstorp till helgen. Ett besök hos ett par vänner är även inplanerat under fredagskvällen och jag vet inte när min tid komer till att vila ut.

Fortsätter nästa vecka med ett besök till Helsingborg med jobbet. Ska bli både kul och trevligt,men i vanlig ordning även strul med att hitta hundvakt och få in det i schemat denna stressiga period.

Phu,jag vet varken in eller ut,men jag hänger med och låter tiden flyta på. Imorgon är en annan dag och vips,så är det säkert juli igen;-)......



  

Inga kommentarer: