torsdag 3 november 2011

Nya tag

Sådärja. Nu har man hunnit smälta det mesta och det är dags att kolla över hur man ska gå vidare med allt. Tillsammans med farfar har vi bestämt att han inte ska behöva flytta en gång till just nu.

Då farfar själv inser att han inte klarar sig så bra,har han gått med på full insats från hemtjänsten. Tre gånger om dagen och med mat,tvätt,städ,mediciner,handling,ja rubbet:-) När det kommer igång vet jag inte,men det känns så skönt att veta att det kommer lösa sig utan att vi andra kommer gå på knäna.

Vi kommer ju naturligtvis inte lämna honom vind för våg för det,men det kommer ju kanske inte bli att man åker så gott som dagligen,så som jag gjort nu i ca en månads tid. Pappa har ju vart fantastisk de här sista dagarna måste jag säga. Han kan om han måste;-) Han har sovit hos farfar i två nätter och kommer göra en till,samtidigt som han också tagit tag i hemtjänsten,banken och begravningsbyrån. I dag ska de upp till Nässjö och besöka de två sistnämda.

Själv ska jag roa mig på eget håll idag så länge.Långpromenad nu på morgonen,sen ska jag till apoteket och köpa batterier till farfars hörapparat,samt se om jag kan hitta lite kalsonger och tröjor till farfar på stan. Vet inte om han har haft väldigt dåligt med kläder,eller om vi helt enkelt inte fått med oss allt till honom i flytten. När pappa fått in farfar i duschen igår hittade han bara två kalsonger i garderoben till honom! Lite för dåligt kanske...

Under eftermiddagen var det dags för det årliga tandläkarbesöket för mig. Jag avskyr att gå till tandläkaren,men har ingen skräck.Har ju fått ändra tiden två gånger då jag fått tid när jag inte har kunnat. Ena gången var det ju när jag hade bestämt mig för samma datum till Ullaredsbesöket och gången efter skulle ju farmor till vårdcentralen. Men idag är det alltså dags att ta sig dit.Inte nog med att det är dyrt och ofta smärtsamt,så brukar det i mitt fall även bli ytterligare besök efter att man vart där också.Alltid är det något hål eller annat som ska åtgärdas. Blääää!

Senare eftermiddag/kväll tar jag ytterligare en sväng till farfar. Avlasta pappa lite och lämna det jag handlat idag. Blir nog ett kortare besök idag,då jag både städade och handlade lite igår och igentligen bara gör ett vanligt besök och "tjatar" lite idag:-) Som jag försöker ha i huvudet när allt är tungt: "Allt löser sig så småningom".

Inga kommentarer: