torsdag 24 november 2011

Pyntar vidare

Har tagit det ganska lugnt idag. Skönt,men lite inre stress pga att jag borde hunnit med mer..

Åkte till ICA Maxi på morgonen efter jobbet och skulle inhandla en ny adventljusstake till vardagsrummet,då den gamla ej fungerade igår. Har ett svagt minne av att den strulade även förra året,och såg ingen större tanke med att leta nya ljus till den.

Hittade ingen jag tyckte om ,och orkade inte leta vidare i andra butiker. Därför blev det en stjärna på fot istället som blev inköpt idag. Funkar ju lika bra,men jag tror ändå jag föredrar just själva adventsljustaken,då jag gillade den skarpt.

Hemma igen och regnet duggade grått och trist ute. Tog mig trots detta ut på långpromenad och hade det riktigt gott. Inget folk ute mer än min "vän" som jag träffar på ibland. Lite allmänt snack, och dagen kändes bättre igen:-).Tänk vad en okänd människa kan göra för att pigga upp dagen!Jag gillar dessa män (hunden och hans ägare,jag vet inte namnet på någon av dem,men det känns härligt och bekant att träffa dem, och hans hund tigger leversnittar ur min ficka så snart vi ses,mysigt på något sätt att bli igenkänd;-))..

Fortsatte sen med pyntet lite hemma,och till slut blev det riktigt bra. Blev avbruten av en massa telefonsamtal och trodde aldrig jag skulle få ordning på "skiten". Men nu är jag ändå ganska nöjd för i år. Lite granris och julblommor framöver,men sen räcker det. Man behöver ju inte överdriva när julen är en jobbarhelg och man inte är hemma iallafall;-).

Resten av dagen har gått åt till att pyssla runt och få detaljerna på plats. Har kollat runt en del på datorn och snart är det mesta av min musik nerladdad. Den som väntar på något gått(väntar alltid för länge);-).

Helgen är fullspäckad,men först och främst ska en jobbarnatt avverkas.Ska bara fixa lite middag,så väntar sängen på mig sen. Är riktigt trött och det ska bli gott att lägga sig lite innan det är dags igen. kramar

Inga kommentarer: