måndag 28 november 2011

Oj,oj,oj....

Mer prylar har tillkommit,och lägenheten är katasrofal nu. Kartonger,påsar och annat står över golven, och jag vet inte vad jag ska göra med sakerna riktigt.Vill ju behålla en massa,men allt funkar inte,det finns varken utrymme eller vilja...

Sven och jag (o Troja), tog ytterligare en sväng till Sjöstorp igår,vilket resulterade i ännu mer prylar hemma sen. Var tvungen,då paniken återigen utbröt då jag tänkte på att det var sista chansen att bevara det som kan vara av minne. Känner mig rastlös över sakerna,men försöker att blunda. Jag hatar att ha det rörigt omkring mig,men samtidigt,inte kunde jag lämna en massa familje/släkt-foton till ödet bla. Jag vet att de som inte bryr sig idag ,kommer sakna dem senare. Allt finns här nu,men vad ska jag göra med allt?

Men,men, jag "glömmer" det problemet för en stund, och tänker inte vara långdragen idag. Ett snabbt inlägg om att allt är bra hos mig,trots stormen Berit igår.Just i mitt liv blev det inga skador eller tragedier som påverkade. Hade det mest skönt med tända ljus och värme inomhus till bra tv och mys med go mat,glögg och pepparkakor.

 Idag är Troja är lämnad hos Svens föräldrar, och som alltid är det tomt men ändå ganska skönt att vara lite hundfri såhär på kvällen;-).

I övrigt har dagen mest handlat om praktiska saker. Har vart och inhandlat hundmat och ben till Troja, tagit en tur till auktionskammaren för samtal om grejerna , vart och solat lite solarie,packat inför resan imorgon och även tagit en snabbis till bolaget nu under eftermiddagen. Tänkte nämligen ta med mig en liten "hotellpava" inför morgondagens resa till Helsingborg med jobbet,då hotellspriten brukar vara så dyr. Det gäller att vara förberedd på alla plan;-)

Ska bli gött att komma iväg lite igen ,och extra roligt ska det bli när det är med arbetskamraterna. Man känner ju de flesta genom jobbet,och det kan alltid vara kul att träffa dem i lite mer privata sammanhang. Skenet bedrar ju ibland,och den man trodde var si eller så,kan plötsligt vara helt annorlunda privat;-) Spännande och roligt ska det bli,bara tågen nu kommit igång igen efter stormen, så vi verkligen kommer iväg nu:-).

Det var allt från mig idag. Har precis vräkt i mig pizza igen ,och ska försöka slänga mig tidigt i säng efter att ha glott en stund på dumburken innan. I morgon blir det ganska tidigt upp för en nattarbetare,så det är lika bra att få ladda batterierna;-)

Inga kommentarer: