lördag 26 november 2011

Jag får inte plats längre!!!

En lätt panik har utbrutit om mitt boende. Som de flesta läsare vet,bor jag i en ganska liten tvåa,tillsammans med en 32 kilos klump till hund och sambo. Det har fungerat skapligt,då det är dåligt med garderober/ och skåp och man har fått rensa en del för att det ska fungera med att få plats med alla saker.

Nu har jag dock hamnat i dö-läge. Det går inte längre. Vinden,källaren och varenda skåp är fullt och jag vet inte längre vad jag ska ställa alla saker. Sen farmors bortgång har det blivit att plocka hem en del saker,och nu är det katasrofalt med utrymme. Jag får panik över att ha det såhär rörigt...

Men vad ska man göra? Jag drömmer om en större bostad,men ska man hyra eller köpa? Köpa är en investering,men pengar saknas. Vet att jag kommer få ut en del pengar inom ett par år,men klarar jag vänta,eller ska jag satsa på att hyra något större så länge?

Idag var jag hos farfar. Fortsatte med städning,tvättning,matlagning,handling och diverse annat som behövde göras. Adventspyntade lite utöver det. Hemtjänsten fungerar fortfarande inte riktigt okej,även om de hade tänkt tvätta igår (vilket pappa avbokat för att jag tvättade förra helgen). Jag kan inte hjälpa det,men hur tänker pappa då? Det blir ju liksom ny tvätt på en vecka?!

Idag har jag även "lurat" på honom micron;-) Skrev tydligt vad man inte får stoppa in och tejpade på micron,samt ritade rött på två minuter,inte längre tid för värmning.Jag hoppas han reder ut det,då det skulle vara betydligt enklare att hantera hans mat framöver.Men vi får se,han var fortfarande skeptisk till denna apparat,även om han sa att det verkade smidigt;-)

Idag fick jag dessutom åter rensa ut gammal mat från kylskåpet. Vet inte vad han äter,då jag fick slänga de portioner jag inte hade fryst från min matlagning i förra veckan,men å andra sidan var "korvarna" med risgrynsgröt,ärtsoppa och blodpudding borta. jag handlade nytt idag;-)...

Men det var inte detta jag igentligen tänkte skriva om (jag är en "tjatmoster" och kommer inte till det jag skulle). Grejen var att en man från "second hand" (en person farmor och farfar känner/kände) hade vart med pappa ute i Sjöstorp igår. Han hade glatt tackat ja till att hämta grejer på måndag,och pappa bad mig att ta svängen ut om jag ville "plocka" något mer därute innan dess. Jag blev nostalgisk och orolig och åkte ut efter att ha gjort färdigt hos farfar för dagen.

Känns så himla sorgset att alla farmors grejer ska väck ,och jag plockade en hel del. Vill inte att det ska bort bara. Känns bättre om det finns hemma hos mig,så kan jag sen avgöra vad som göras med det. Kanske vill Magnus,Björn eller pappa ha det sen,annars kanske det kan säljas och delas på .Ett annat alternativ är att spara som minne och en del saker är faktiskt riktigt fina,vi får se:-)

Känner mig helt plötsligt sorgsen över allt ,och ångrar att jag inte tagit hem mer av det som slängts/eldats upp (bla dukar,lakan och tavlor som broderats av henne). Börjar väl bli blödig kanske,men blev också lite sur över att personen ifråga  (han från second hand)sagt att inget var av värde av de saker som fanns kvar i huset.. Men ändå hittade jag lite grejer som var av "finare" märken idag. Tex porslin från Rörstrands "Anna" ,och lite småplock jag faktiskt hittat på nätet som säljs lite dyrare. Litar faan inte på vad någon säger,alla vill skov sig,det är sorgligt...

Så därför,mitt hem är fullt med prylar nu och jag/vi får inte plats längre...Jag har ett problem inser jag...Gäller att fundera ut något nytt så småningom och det snart. Jag vill flytta!!!

Inga kommentarer: