torsdag 10 november 2011

Känner mig manad att skriva några ord.

En ganska lugn dag idag. Jag gjorde nämligen något jag inte brukar,jag sa för mig själv "jag orkar inte idag och folk överlever ändå".  Nyvaken på morgonen och jag var sådär tråkigt trött och kroppen ville inte. Tog en för lång frukost (ur hundperspektiv),och kom inte ut förrän vid 9-tiden. Till alla djurälskar vill jag dock lägga in en kommentar om att hunden har vart ute och morgonkissat med sambon vid 04-tiden och lider alltså inte!

Struntade även i min vanliga långpromenad när vi väl kom ut,och gick runt och "lullade" bara.Vi var väl ute en timme ungefär,men utan att anstränga oss och utan att stressa på. Precis lagom skönt och avslappnande för dagen.

Under tiden ringde Björn. Det var meningen att vi skulle tagit en tur till farfar idag,men jag bara kände STOPP!. Jag sa helt enkelt nej,jag orkar inte idag. jag känner mig osocial och har annat att pyssla med. Förklarade läget och han förstog,man hinner ine allt.

Hemma igen och jag ringde upp pappa. Var nyfiken på vad handläggare kommit fram till på mötet igår, och blev uppdaterad att allt var bra med farfar och allt vad ordnat till det bästa.Bad pappa som hade "telefontid" med farfar idag, att förklara att jag inte kommer idag och att jag reser bort i helgen. Jag hoppas de förstår att även jag behöver lite lugn i all röra,och trots allt är ju allt bra med dem...

Fortsatte dagen här hemma med lite matlagning igen. Är väl inte redigt frisk när det gäller detta,men jag blir enormt tillfredställd när frysen är full på färdigrätter. Idag blev det dock bara en gryta korvstroganof, och middagsmaten fixad med en gratängform gästlåda:-) .

Har också packat lite idag. I morgon far jag iväg på en liten tripp till Falkenberg. En liten wekeendresa som vart bestämd sen länge. Min gamla, goa arbetskamrat Camilla,sen "Sörbo-tiden",bjöd med mig på en helg med havslukt och stugmiljö tillsammans med andra goa gamla arbetskamrater denna helg. Det ska pratas minnen,drickas vin och bara slappas.Känns som jag kan behöva detta i all annat som vart nu på senare tid. Utan hund,utan sambo,utan krav. Bara vin,go mat, trevligt och glatt sällskap. Kameran är laddad och jag hoppas komma hem med lite goa bilder från helgen sen.

Därför mina vänner,blir det tomt på min blogg i helgen. Jag hoppas vara tillbaka snart igen:-) Kramar

Inga kommentarer: