tisdag 8 november 2011

Allahelgonahelg

Lördagen blev en lång dag. Vi var uppe skapligt tidigt för att åka till Sjöstorp och röja lite igen. Det känns som det aldrig kommer ta slut med saker därute. Vi eldar,vi slänger,vi packar ner och kör sopsäckar och kartonger vidare med grejer,men ändå blir det inte tomt. Vi är ju iallafall 6 personer som hållt på 2 dagar nu,och detta efter att vi flyttat det mesta som farmor och farfar skulle ha med sig till lägenheten innan.

Efter detta for vi mot Forserum och tvättade av oss och bytte om. Farfar ville vi skulle följa med till kyrkan denna dag,då de skulle läsa upp farmors namn vid minnesgudstjänsten på allahelgonaafton. Jag kan säga att religös kommer jag aldrig bli,och inte heller någon stadig kyrkobesökare. Ni får ursäkta mig,men allt "dravel" om Jesus och Gud som är så goda och vi ska följa hans väg. Ja köper det inte och i mina öron blir det skrattretande och patetiskt. Var är den gode Gud och Jesus när barn svälter ihjäl,när de hemlösa fryser i -20 grader utan mat och kläder,när människor och djur blir våldtagna,mördade,misshandlade,ihjälskjutna flera gånger dagligen? Nä,detta kvittar...


Kan tyvärr inte heller säga så mycket vackert om minnesgudstjänsten. Kändes bra att vara där för farfars skull,och lite ljus är ju alltid vackert att se,men i övrigt klarar jag mig utan falsk körsång,skrikande solosång och psalmer jag aldrig hört innan..

Hemma först vid halv åtta på kvällen. Riktigt trött och efter en dusch,lite pizza och tv så var det bara sängen som väntade- Inget spännande här inte.


Under söndagsförmiddagen försökte jag göra lite grovjobb här hemma. Mitt hem har förfallit och jag vantrivs. Försökte ansa av de stackars halvdöda blommorna och damma av hela lägenheten lite nogrannare.Jag hann med det mesta av just detta.

Efter middagen var vi iväg till farfar för besök. Där var det ganska lugnt med farfar,så jag passade på att sätta upp lite tavlor,städa av toan och rensa ut lite av farmors grejer medans Sven och Troja hade uppmärksamheten på farfar under tiden.Innan vi åkte fixade jag lite mackor och vi fikade med farfar så han fick prata av sig lite extra innan. Var hemma igen vid sex-tiden och inte mycket mer blev gjort här under kvällen..

Inga kommentarer: