fredag 25 november 2011

Inte riktigt på topp idag

Vet igentligen inte varför,men idag känns det bara inte bra i humöret. Är dessutom trött och utan energi.

Hemkommen från jobbet, och idag var det blåsigt och tråkigt mörkt. Allt är så grått och på något sätt dystert,så energin känns otroligt låg. Vandrade ut med hunden och blev inte på bättre humör.

Missförstå mig inte,jag älskar verkligen Troja,men idag tror jag hon gjorde allt för att "gå mig nerverna". Strulade så fort vi mötte någon med att gå på sidan och titta/alternativt gå baklänges och glo,försökte gå i zickzack hela tiden när cycklar och gående kom i våran väg, och sen skulle det stannas och luktas var 10 meter och var det något extra "gott" så skulle hon rulla sig i skiten också.

När humöret inte är på topp så är det jobbigt att bara gå ut och gå med hundskrället!

Vi stannade dock till i hundrastgården (gick runt Rocksjön idag) på hemvägen, och efter att ha kastat lite boll och övat lite små "agilityövningar" där,så kändes lite bättre igen. Hon är ju ändå rätt duktig och fin när hon själv vill,och kanske är det mitt fel att jag påverkar henne med att inte alltid orka med hennes nycker;-)

Väl hemma igen och jag satte mig lite här vid datorn. Så tröttsamt när allt går i slow motion,men det är väl bara ett lyxproblem antar jag. Jag har ju fått en massa prylar från farmor och farfars hem,så jag har försökt kolla upp om det finns något värde i grejerna eller inte. Svårt då jag inte orkar glo på en skärm som bara söker och söker,utan att hitta något.Dessutom är det skitsvårt att söka på grejer med konstiga stämplar man inte förstår alls. Funderar på om jag  ska orka gå bort till auktionskammaren här i närheten någon dag istället och se om de kan värdera/hjälpa mig ...Någon som har något annat förslag på detta "lyxproblem"?

Vidare idag tror jag det får bli sängen en stund.Är trött som en helt sengångaregäng och  inte på topp någonstans. Konstigt,med tanke på att jag har en del roligt att se fram mot nu.

Ikväll ska vi nämligen ta en runda ut till Jennie och Björn. Grillning står på schemat, och trots att det snart är december, är det alltid något visst med att just grilla. Känns lite småbusigt att göra något lite extra denna gråa dag;-).

Imorgon blir det en tur till farfar. Han ska få upp lite adventspynt och jag tror det behövs tvättas ett par maskiner tvätt igen(jag hann inte allt sist). Funderade på om jag skulle ta mina sista köttbullar i frysen att bjuda honom på ,och se om han gillar dem lika mycket som Björn;-). Kan ju vara värt ett försök iallafall för att få lite variation i maten. Dessutom ska jag lura på honom min gamla micro tänkte jag, och hoppas ni önskar mig lycka till:-).Såhär gick det förra veckan:

Farfar- Hemtjänstmaten är inget vidare,men det går ju,man får inte vara så kräsen.

Jag- om du inte är så himla envis,så kan du ju få en micro av mig som jag har i källaren. Då kan jag ju göra lite matportioner till dig som du kan värma där. Vore inte det bra?

Farfar- Ja,du kanske har rätt,jag är ju enrak,men jag kanske får ge mig nu då.

Jag- Vad bra.Vi kan ju försöka iallafall och se vad du tycker:-).

Någon timme senare när jag skulle åka hemåt,så fortsatte jag om ämnet:

Jag- Farfar,nästa gång jag kommer till dig,så tar jag med micron så kan vi titta på den tillsammans.

Farfar- Micro,vad är det för något?

Nåja,det kanske går,kanske inte.Vi får se hans reakion imorgon;-)Inte lätt med alla "moderniteter" för de äldre;-)

Vidare i helgen skulle det eventuellt bli ett nytt "röjarbesök" i Sjöstorp. Vi får se vad pappa bestämmer..Om vädret tillåter och jag är på humör är det ju också julskyltning på söndag. Är jag inte på humör  för detta,är iallafall russin,mandel,pepparkakor och glögg inköpt till att intagas hemma;-)

På måndag är det dags att lämna av Troja hos svärföräldrarna då vi behöver hundvakt. Jag ska nämligen i väg på en resa till Helsinborg med jobbet under tisdagen och onsdagen. Ska bli supertrevligt,men återkommer om detaljerna efteråt;-)

Så vad har jag att sura över? Livet är ganska bra igentligen,men jag är ändå inte på topp. Ska pröva och se om sängen förbättrar det hela nu. Godnatt på er:-)

Inga kommentarer: