fredag 4 november 2011

God morgon

Vaknade tidigt idag,strax efter 06. Tänkte först vända på mig och försöka somna om,men kom snabbt på att det är bättre att få mer timmar på dagen i vakentid än att sova mer än 8,5 timme som jag ju faktiskt gjort.

Mår lite konstigt idag. Lätt illamående och en konstig känsla i magen. Har ju ganska mycket saker som ändrats i kroppen nu,så att ställa diagnos är svårt.Dels ökade jag ju dosen på rökpillrerna igår till dubbla dosen,dels började jag ju precis samma dag med mina nya p-piller. Utöver det har det ju vart några långa dagar fyllda med en massa tråkiga saker, där jag har slarvat enormt med maten. Har inte ätit mer än några smörgåsar på 3 dygn.

Så det är klart,man är väl inte riktigt i balans med någonting just nu.Trots detta är jag vid ganska gott mod. Känns som allt kommer lösa sig med mindre jobb än innan faktiskt. Farfar ska ju få hjälp,och jag är glad över att kunna säga att han mår förhållandesvis bra iallafall. Och säkert kommer han reda ut allt med hjälp från hemtjänsten i framtiden, och stöd och samtal från oss andra.

Igår var de på begravningsbyrån. Farfar var sen trött efteråt förstås,men allt är nu ordnat inför begravningen. Farfar fick helt bestämma och när jag senare tittade på papprerna hur allt ska vara,så var det fint ordnat allting.

Under kvällen röjde pappa och jag i lite papper. Jag vet att man igentligen ska vara noga med sådant,men sparar ni räkningar och sådant i 10 år? Jag slänger dem direkt när de är betalda,men det kan jag lova att inte farmor gjort. Hon hade nog sparat 15 år vad jag såg. Men jag beundrar henne för hennes ordning bland allt ändå. Allt var noga uppskrivet och det mesta låg till och med i ordning bland åren som gått.

Idag blir det en lugnare dag (tror jag). Ska snart ge mig ut på långpromenad med Troja och funderar sen på att ta tag i bullbaket jag skulle göra i tisdags. Farfar är ju alltid glad i bullar, och tanken var att ta en sväng ut till honom i eftermiddag för liten pratstund. Vet inte om pappa åker hem idag,så farfar får sova själv i natt. Men det ska nog gå bra. Bullbaket var även tänkt till att vi andra kunde få  något i magen när vi imorgon ska ut och elda skräp i Sjöstorp igen.Blir ju många timmar utan mat när man väl sätter igång..Låter väl hemskt att säga,men det blir ju lite enklare att röja nu när farmor inte ska spara på allt längre. Farfar är ju tvärtom och säger bara "släng allt,jag behöver inget".

Livet går med andra ord vidare och jag hoppas att allt så småningom blir lite lugnare. Bara det att jag har fått sova på nätterna i några dagar nu har gjort att jag idag känner mig lite bättre till mods.Sömnen är nog viktigare än man tror. Men jag är ledig i många dagar än,så allt kommer lösa sig till det bättre.Jag ger inte upp för lite motgångar,jag är van vid att kämpa på.Jag blir bara mer och mer erfaren av livet i helhet och det kan man väl ändå se som något positivt i allt det negativa. Erfarenheter är alltid bra att kunna plocka fram i andra sammanhang.  Kram på er

Inga kommentarer: