torsdag 8 september 2011

Andra saker

Tiden går och jag får vara glad att jag inte försörjer mig som bloggerska. Inkomsterna hade vart lika dåliga som inläggen på senare tid...

Men nu är jag här igen,och tiden har som vanligt rusat iväg. 

I förra veckan tog jag mig iväg ett par gånger till skogen. Vilse i pannkan i skogen,yrade runt lite innan jag åter var tillbaka på välkänd mark igen. Kanske skulle köpa en hundpejl och karta till nästa år för att se vad jag är någonstans när jag beger mig ut,för något lokalsinne kommer jag nog aldrig få.

Svampen växer fortfarande så det knakar och trots min entusiasm för denna goding,så börjar jag nu tröttna. Inte på att äta,men väl att rensa den efteråt. 


En dag var jag i Forserum och passade på att hälsa på Therese och lille Filip. En tjock liten kille kom ju till världen redan i maj och det var bara andra gången jag såg honom. Vi tog en snabb fika ute i solskenet innan det var dags att fara hemmåt.




Nästa dag for jag istället till Öggestorp. Gick vilse även där en sväng,men fick lite fina naturupplevelser på köpet. Inget ont som inte för något gott med sig:-) Passade på att hämta lite kräftburar som mamma plockat hem från sommarstugan,då vi skulle ut och fiska ett par dagar senare. Tyvärr blev det inställt,så några kräftor har det inte blivit i år alls..Tråkigt!!!! 




  
En sväng till farmor och farfar blev det en annan dag. Jag var och lämnade kartonger och fikade lite snabbt bara innan jag for hemmåt igen.

Fredagen var lugn. Jag var uppe hos Sandra och var barnvakt en stund medans hon var på banken. Devin,Troja och jag roade oss med att busa och gosa lite under tiden.Kvällen var lugn,med tacos,godis och ett par filmer som avslut.





 

I lördags var det spela-kort-kväll hos Jennie och Björn. Trevligt sällskap,god mat och spelförlust var resultatet av den kvällen. 

Söndagen blev en riktigt städardag.Röjde av ordentligt,tvättade,putsade balkonfönstrerna och fixade klart allt inför kommande veckan. 

Inga kommentarer: