tisdag 27 september 2011

Alltid redo....

Skämt åsido,jag var så trött så jag knappt kunde stå på benen igår.. Efter 32 timmars jobb i helgen (varav en riktigt jobbig sista natt),kom jag hem runt halv åtta i måndags morgon. Tänkte bara betala lite räkningar och varva ner någon timme innan planen var att sova, iallafall ett par timmar.

Kvart i nio ringde telefonen och en pigg och glad röst frågar om jag vill jobba lite idag. Ska vara ärlig och säga att det var det sista jag ville,så jag började med ett nja,jag vet inte riktigt... Kom snabbt på, av min av trötthet ,bombade hjärna, att det nog inte var svaret de ville ha...

Nä,jag ville inte jobba alls,men i huvudet snurrade det av tankar sen vikarietiden: "säg inte nej för många gånger,då får du aldrig chansen igen""Jag behöver alltid pengar","Jag orkar nog en dag till"....Avslutade därför samtalet med "javisst,jag är redo och kommer klockan 12.00"...

Ångrade mig samma stund jag la på telefonen. Jag skulle ju betala räkningar,jag hade ett viktigt samtal att ringa,jag var dödens trött och ville bara sova....

Pga att jag satt in en potatisgratäng i ugnen precis innan samtalet, kunde jag ju inte gå lägga mig heller. Försökte fixa iordning så mycket som möjligt under tiden den var i ugnen och hann sova en  timme innan klockan ringde. Såååå trött,men hasade mig iväg och klarade av dagen riktigt bra ändå. Det jobbigaste var att behålla leendet på läpparna trots att jag ville säga till varenda människa att hålla käften;-) Tror jag lyckades rätt bra med mitt skådespel, då jag fick riktigt bra och goa samtal med besökarna på träffpunkten... Uppiggande men tröttsamt ändå.


Nåja. Efter några timmar var passet slut. Jag for vidare till City Hotell,där det pågick provning och beställning av arbetskläder. Ska ärligt säga att det var grymt fula kläder,men har man fått lov att beställa gratis,så tar snålheten över. Gratis är gott,som man säger;-)


Hittade tillslut en skaplig snygg munkjacka och ett par byxor jag beställde...


Hemkommen och kände mig som ett dött spöke. Det blev en pizza och lite tv innan min kropp gav upp helt och sängen väntade så skönt. Har sovit riktigt gott i natt kan jag säga.....

Inga kommentarer: