söndag 11 september 2011

Pirogbak


Kom i säng först vid 10.00. Kändes mysigt att höra den dundrande åskan och somna till smattrande regn mot rutan. 

Men strax innan två var jag på benen igen. Trots att jag ibland känner mig så trött så jag ska stupa,så är det sällan jag kan sova så många timmar på dagen.

Var iallafall ganska pigg idag och kände jag behövde göra något kreativt. Då jag igår både frostade ur frysen och gjorde en middagslista inför resten av månaden,så såg jag att det var dåligt med kvällsmatsalternativ.

Valet idag hamnade därför på att göra iordning en ny sats av piroger. Måste verkligen hylla denna rätt,då inget mer än en micro behövs innan man ska äta:-)

Så skönt att slippa laga maten som ska ätas jämt och bara sätta sig till bords. Idag mixtrade jag lite med fyllningen och blandade riven ost,skinka,senap med hackad tomat och en hel burk Philadelpiaost med smak av tomat och pesto. Riktigt gött blev det:-). Receptet finns om ni söker på piroger här på högersidan under bloggarkiv. Detta gäller i övrigt om ni söker fler recept också.

Inga kommentarer: