söndag 11 september 2011

Snart semester

Ja,det låter lite tokigt med en semester i oktober,men det är precis vad jag ska ha:-) 

Nedräkningen har börjat och jag har nu 9 pass kvar att avsluta på jobbet först. Sen är det 2 veckors ledighet som ska utnytjas maximalt.

Sambon ska iväg till Norrland en vecka,och jag och Troja ska bara ha det gott för oss själva. Dock börjar jag semestern med nästan 3 dygns hundledighet först,då lite annat står på schemat under dagarna. Trevligt sådant!!! 


Som den planeringsmänniska jag är,så har jag redan börjat tänka över hur jag ska få ut så mycket som möjligt av det jag själv vill :-) 

När sambon och Troja drar iväg under lördagen(han tar med sig Troja till svärmor) har jag och en arbetskamrat pratat om att ha lite vinkväll. Jag vet inte om hon verkligen tar ut semester för detta,men trevligt vore det i sådanafall. Bli det inte av ska jag istället ha en lugn tvkväll, slappa i pyamas framför tvn med tända ljus och vin iallafall:-). Det är en lyx man sällan kan unna sig med hund. Det jag menar är att man inte bara kan duscha och krypa ner i de fulaste och skönaste kläder man har, bli sådär härligt slapp och slö för att sen bara gå direkt till sängen. För hur trött man än är på kvällen i vanliga fall,så innan man får lägga sig ,ska hundskrället ut iallafall och nattpinka. Hund och samboledig lördag blir det alltså..


Söndagen hade jag sen tänkt ägna åt lite praktiskt. Eventuellt ta en tur till Sandra och Björn i två olika bostäder så jag får se vart de flyttar iväg. Båda har fått nya lägenheter till 1 oktober och huset är numera sålt till några andra.

Tänkte också jag skulle tvätta,städa och göra en låååång inköpslista till måndagens Ullaredsbesök. Det ska bli så kul att åka dit och släppa loss shoppingdjävulen i mig igen. Jag hoppas jag hittar massor av fina saker där som jag kan pyssla med i hemmet resten av veckan. Funderar även på att söka upp glasögonfabriken där nere och byta glasögon:-). Det sägs att det ska vara lite billigare än på de vanliga kedjorna ,och mina gamla börjar nu bli repiga,snea och behöver bytas ut.



På tisdagen ska jag ta en lång sovmorgon och en lika lång och härlig frukost innan jag åker ut till Nordsjö och hämtar upp Troja hos svärmor. Resten av veckan ska ägnas åt att ta långa skogspromenader och njuta av att inte ha en endaste tid att passa....Troja och jag ska ha mys i soffan under kvällarna,och eventuellt kanske någon vill ha oss som kaffegäst någon dag?



 

Inga kommentarer: