tisdag 20 september 2011

Rensar ut och fyller på igen

Blir galen!!! Efter flera turer med att skänka,slänga och sälja saker,började jag äntligen få lite ordning och plats i vår trånboddhet. Ja,det var tills idag det...

Som jag skrivit innan,så ska ju farmor och farfar flytta till lägenhet nu i november och ni kan ju bara gissa vad två människor samlat på sig under hela sitt liv i detta hus. Jag tog en tur till dem idag,då jag lovat hämta och lämna in ytterligare två par skor i Jönköping till henne (förhöjning pga farmors sneda höft). Med mig hem fick jag då 3 vasar,en stor lergryta av dem,samt 4 kartonger leksaker,dockvagn och dockskåp som de sparat sen jag var liten..

Och inte var det slut med detta. Ett par kartonger och en del till av dockskåpet är kvar,då jag inte fick plats med mer i bilen idag. Herregud,nu är ju förrådet fullt igen,och jag vet att det kommer mer saker sen också. Bla har jag blivit lovad en jättefin matservis. Ja,ni läste rätt,en FIN matservis som jag gärna vill ha:-) .Dessutom vill ju farmor att vi plockar på oss så mycket vi bara kan för att bevara deras gamla saker, och jag förstår dem så väl. Men allt faller mig inte riktigt i smaken tyvärr...Jag tar gärna lite saker som minne, och det jag tycker är fint,men allt kan man bara inte spara.

Inga kommentarer: