fredag 16 september 2011

Utrensning

En hemsk jobbarvecka är slut. Nä,jag gillar mitt jobb,men ögonen går i kors av trötthet och det känns verkligen underbart att ha en ledig helg framför mig nu.Slippa tjat,upprepningar och vakennätter för några dagar iallafall.

Satt på jobbet och snackade med ett par kollegor på morgonen. De sa till mig, att åk nu hem för guds skull och sov!  Ja,visst hade det kännts skönt att få krypa ner en stund under duntäcket,men jag satt istället och funderade på att åka till skogen en sväng och sa detta också. De skakade på huvudet och sa att du måste sova och tänka på din kropp.Visst vet jag detta. Igår var jag så trött att jag började lipa i sängen och undrade hur jag skulle överleva ännu en jobbarnatt. Men hunden ska ju ändå ut på morgonen(det spelar liksom ingen roll om jag är trött), och varför inte inleda en ledig helg med en ordentlig utrensning och utblåsning av hjärncellerna?;-)

Nu i efterhand är jag glad att jag kom iväg trots att jag övervägde att snabbkissa hunden och gå och lägga mig istället.. Naturen i sig är så underbar att jag tror det helar mer än sömnen. Att Troja dessutom får springa av sig och blir nöjd, och att jag får gå och lulla bland kantareller och fågelkvitter i lugn takt kändes nästan som en uppenbarelse. Är även glad att jag fick med mig kameran och kunde plåta lite idag. Uppstigande sol och dimma över vattnet är minsann inte helt fel att få lägga ögonen på:-)





Men nu är vi hemma igen. Troja har däckat av efter ett par timmars spring,jag har rensat en liten påse kantareller jag ska steka till lite senare till middag ihop med lite kött och klyftpotatis. Plockade även lite vitmossa och kottar i skogen idag som jag lagt på torkning i solens sken ute på balkongen. Varför köpa en massa pyssel i affären,när det är så mysigt att fixa med lite egenhändigt plockat som dessutom är helt gratis? Vitmossan ska få pryda adventljustakarna i vinter och kottarna ska sprejas med guldfärg och få sprida lite mys i hyacintkrukorna lite senare i år. Det gäller att förbereda sig;-).


Men slut på mys-dravlet... Jag är fortfarande så trött att jag knappt står på benen. Ska faktisskt ta och hoppa i säng nu och försöka få ett par timmars sömn. Ikväll ska vi på bio med Björn och Jennie,och det gäller väl att få lite valuta för pengarna och iallafall vara vaken den stunden..


Godnatt på er en stund och ha en fortsatt underbar helg...






Inga kommentarer: