fredag 9 september 2011

Jag älskar hösten

Vad underbart det är. Solen lyser från en klarblå himmel,temperaturen segar sig sakta upp till dagens maxtemperatur. Det glittrar i daggen och löven börjar spraka i alla möjliga färger. Att ha hund och vara tvungen att ge sig ut på promenader har sina fördelar.


Jag tror det är ganska få människor som får uppleva naturen dessa härliga mornar. De flesta vaknar ju frusna upp till mörkret av väckarklockan nu på hösten,ska gå upp och bege sig till ännu en arbetsdag. Trötta sätter de sig i bilen eller på cyckeln och tar sig dit de ska utan att andas in den klara luften och se vår vackra svenska natur.


Idag tog vi det lugnt här på morgonen. Troja,som är deppig av skendräktighet,ville inte ens gå ut. Hon åt upp sin mat och gick in och la sig i soffan igen. Jag,som efter nästan 10 timmars nattsömn fortfarande var trött,passade på att ta en lång frukost och piggna till innan vi äntligen kom ut. Jag var så otroligt trött igår. Somnade efter ett par härliga kantarellmackor från dagens skogstur redan klockan 21. Då hade jag ändå sovit över två timmar under eftermiddagen också.



Idag varierade vi oss och tog Rocksjö-rundan istället. Läste att det är lite halvkaos vid elmia pga av alla som är där och hedrar Stefan Liv,samt att husvagnsmässan går igång nu och skapar köer och och bilar överallt. Jag hade med mig kameran och vi tog en sådan där lugn och behaglig runda idag. Nöjd!!!




Inga kommentarer: