torsdag 22 september 2011

Hur gör man när man åker buss??

Nä,skämt åsido har jag faktiskt åkt buss,och det var inte ens så längesedan...Blev bara en liten "dum" grej av det hela när jag idag på morgonen skickade en förfrågan på fb och skrev att jag behövde hjälp för att ta mig till jobbet imorgon.Antingen med att någon skjutsade mig eller iallafall med en busstidtabell då jag inte visste hur man gjorde.Min bil behöver lite förnyade delar på sig, och jag är alltså utan bil imorgon.

Det är ju inte direkt så att jag vägrar åka buss,men har man haft bil i många år,så blir man både lat och bekväm. I detta fallet kändes det mest jobbigt att göra bussbyte mitt i stan och att hoppa av vid rätt plats sen. Men nu svarade iallafall Sandra (tack!) att hon kör mig imorgon,så nu var det bara hemresan kvar;-) Känns ändå bättre att ta bussen hem ,då man inte har någon tid att passa. Så det ska nog gå bra iallafall. Men om ni hör på radion på lördag om en förvirrad kvinna i stora staden, så vet ni vem det är de pratar om;-)

Inga kommentarer: