tisdag 20 september 2011

Fattig...

Att jag vart duktig och sparat pengar,betalt mina kreditskulder och gnetat ett bra tag funkade ju skapligt i några månader...Nu kom det dock ett riktigt bakslag och jag gråter blod över mitt slit...

Har gjort en budget(ja,eller en lista på in och utgifter) och jag går back rejält nu. Är det inte märkligt att all skit ska komma samtidigt?

Månaden som kommer visar att inkomsterna blir runt 25 000,men utgifterna på 31 000. Ser ju inte så bra ut kan man ju säga och då är ändå inte mitt Ullaredsbesök inräknat!!!

Kalla mig slarvig,dum,oekonomisk och slösaktig,men till Ullared ska jag! Som jag längtat efter detta så tänker jag inte ställa in, och om jag så ska leva på nudlar i ett år,så ska jag ha semester,rå om mig själv och må gott ,precis som jag planerat. Jag gör som strutsen,jag stoppar huvudet i sanden nu.....

Så varför blev det såhär? Ja,det kan man fråga sig. Största boven i dramat är väl bilen. Efter att den gått lite konstigt (blurrat och skuttat),så kom Sven fram till att avgassystemet var sönderrostat och något glapp i... hm,något annat som hade med tändstiften att göra.. Slutsumman att fixa blir ca 6 000 kr... Sen behövde Troja ny medicin. Beställt men inte kommit än,men 1500 kr där. Ytterligare 1500 är hennes årsförsäkring som kommer nu. Ytterligare ett "trevligt" brev från tandläkaren kom i fredags och om jag inte har en extrem tur och slipper hål denna gången,så är det väl runt 1000 lappen som ska ut på det iallafall. Förra året handlade det om 3500 kr med lite lagningar,så jag kan bara hålla tummarna att jag är "hålfri" och inte summan skenar mer. Sist,men inte minst behöver jag ju nya glasögon också. Har ju beställt tid till detta i Ullared,och även om jag kanske kunde väntat med detta,så känns det ju ändå som en ganska viktig sak att se. Det är ju billigare i Ullared,så varför inte ta smällen ändå liksom?!.

Ja,det blir en månad med back i ekonomin. Jag får tyvärr kompensera upp med kreditkortet igen,det finns inte mycket annat att göra om jag inte ska låna privat av någon istället...

Nåja,för att ytterligare tala om hur dum och ekonomisk jag är,så var jag och köpte skor idag också.Skulle ju till A6 och lämna farmors skor och slank själv in på skopunkten efter det. Jag går ju för det mesta i mina gamla jympadojjor till vardags med hunden,men jag tyckte faktiskt jag behövde något lite finare till speciella tillfällen också. Hittade två bekvämare skor jag blev riktigt nöjd med, och fick leta efter det tredje paret att få gratis enligt deras kampanj "ta 3 betala för 2". Skäms lite och har gömt två par i garderoben för Sven så länge....Det man inte vet,har man inte ont av,eller vad säger man;-)......

Inga kommentarer: