onsdag 28 september 2011

Så dumt det kan bli...

Idag har mycket hunnit att gå fel. Inga större katastrofer,men ändå lite småirriterande.

Har börjat natten med att ha sovit riktigt dåligt. Vaknat hur många gånger som helst och drömt de mest konstiga drömmar om gamla ex,trebenta hundar och att jag glömde ge "mina" dansmöss (som jag alltså inte har några) vatten så de törstade ihjäl.. Herregud vad man kan få till det....

När Sven for iväg till jobbet vid fem, var jag klarvaken och funderade på att gå upp och börja min dag. Tänkte först gå upp och ta några bloss och insåg att jag bara hade en fimp kvar att röka. Affären här brevid öppnar först klockan 09 och dagen fick inte den bästa början med nikotinbrist..

Lyckades dock somna om sen och vaknade upp vid 07 igen. Bestämde mig då snabbt för att dra iväg till skogen för att ändå kunna köpa cigg på vägen. I dag blev planen att ta skogen i Öggestorp.Jag har ju inte vart där på ett tag och tänkte jag kunde se efter om det fanns lite kantareller. Tänkte även att jag skulle leta efter trattkantareller (har aldrig vare sig plockat eller ätit) och hade min svampbok fint instoppat i fickan. Hade säkert funkat bra om inte telefonen ringt precis innan jag skulle svänga av på den nya vägen. Jag har inte riktigt lärt mig var avfarterna är riktigt än,och medans jag rotade i fickan efter telefonen,så såg jag avfarten flyga förbi mig...

Nåja,ingen skada skedd och det fick bli Forserum istället. Träffade då på min gamla chef och tjatade en stund med honom innan vi kom iväg till skogs. Då inser jag plötsligt att jag inte har glasögonen på mig. Hur i hela friden ska man kunna leta kantareller bland gula löv, när allt blir en suddig massa på backen bara. Gav upp ganska snabbt och dagens skörd var nog den sämsta i år...

Mitt i skogens djungel ringde Sandra. Hon undrade om jag kunde hjälpa henne med Devin en stund,då hon var mitt uppe i en massa plock i sin flytt. Jag sa att jag kunde komma efter min skogstur,men först skulle jag bara kolla av ett ställe till,där jag inte vart på länge. Där vet jag exakt var kantarellerna växer,så jag borde sett dem även utan glasögon resonerade jag.. Helt rensat och inte en svamp hittade jag! Däremot skulle jag vara snäll mot Troja,som efter sitt lösspringande flåsade av törst. Hittade ett dike och släppte ner henne för att dricka. Hundjäkeln lägger sig i dy-pölen inte bara en,utan två gånger, och är totalt brun när hon reser sig... Jag fick ringa Sandra och säga att jag måste hem och duscha hunden istället....

Hemma igen och hunden och jag är nu duschade och fina igen. Ska försöka fixa lite med middagen nu och ta en sväng till Sandra imorgon istället. Ska försöka hoppa i säng i eftermiddag,för ikväll väntar jobb igen. Två pass kvar nu,sen semester. Det ska bli så otroligt skönt, och jag känner verkligen att jag behöver lite ledigt nu. Är totalt utmattad och trots en förfrågning om extrajobb under min ledighet hade jag styrkan och vettet att äntligen säga nej. Jag SKA vara ledig,jag behöver det.....

Inga kommentarer: