söndag 25 september 2011

Ny balkong

Efter noga övervägande svängde jag bilen mot Ica Maxi idag. Vill ju så gärna ha lite fint omkring mig,och trots att jag inte tänkt handla mer än ett par blommor till balkongen,så lyckades jag även hitta ett par mönstrade leggings och en fin tröja också...Kändes lite onödigt med tanke på Ullaredsresan snart,men å andra sidan,hittar man något som man gillar,så är det ju dumt att inte slå till..

Lite nytt på balkongen gjorde iallafall susen. Ett par fina ljuslycktor i klaraste lila och till detta ett par krukor ljung på var sida. Köpte även någon höstkål(?) till ett par krukor att bryda mina små bord med. Nu är det höstlikt och fint,förutom ett par saker. Mina pelargoner växer fortfarande så det knakar och jag har inte hjärta att kasta bort dem. Deras vackra röda blommor skär sig lite mot det lila,men så får det vara ett tag.



En annan spännande sak där ute är en krukväxt av namnet krysantemum. Jag köpte ett par krukväxter av denna sort förra hösten och hade inne i mina köksfönster. Till våren hade de blommat över,vara ganska fula och jag ställde dem ute som lite grön dekoration bland det nyplanterade. De är fortfarande otroligt fula,men jisses vad de har växt. Ca en meter höga och idag när jag faktiskt funderade på att klippa ner dem och slänga,så upptäckte jag en massa små knoppar.

Inte kunde jag då slänga dem.. Nu ska de få lite extra näring och jag ska uppdatera er om hur det går. Håller sig frosten borta så kanske de får blomma ut ordentligt:-)

Inga kommentarer: