torsdag 8 september 2011

Ny vecka

Ja,det är ju inte någon ny vecka idag,men för enkelhetens skull börjar vi ett nytt inlägg.

I måndags fortsatte jag att fixa en del. Lite ärenden att uträtta på stan och bilen fick gå fram och tillbaka. Det handlades mat,hundsaker,och lite annat smått och gott.Fortsatte med att rensa ut mina sommarblomster på balkongen,då de började bli gula och vissna. Funderar skarpt på att förgylla balkongen med lite nya höstfärger,men så långt är det inte kommet än. Visst är det vacker med blommor,men samtidigt kryper snålheten fram och det känns lite onödigt. Det är ju inte så jätteofta varken jag eller någon annan är där och ser dem. Det har ju börjat bli lite svalare ute igen och man kryper omkring mer och mer inomhus igen.

Tisdagen blev en telefonens dag. Ringde runt till släkt och vänner och kollade läget lite,beställde ny medicin till Troja,samt röjde undan ett par andra "måste"-samtal som inte blivit av. På kvällen var långledigheten slut och det var åter dags för jobb. Vet inte om det är mörkret som gör det,men jag har vart extremt trött denhär veckan. Blev sen uppringd och fick en extranatt dagen efter pga sjuk kollega. Jag behöver pengarna,men med tanke på att jag jobbar hela helgen och har sovit lite dåligt,så känns det ändå lite tungt.

Jag har alltså jobbat natten till idag och det känns skönt att iallafall vara ledig nu i natt. Troja och jag tog åter en tur till skogen idag på morgonen och njöt av lite solsken och klar luft. Har bara hunnit rensa svampen och röjt undan lite här nu.








.

Inga kommentarer: