söndag 11 september 2011

Helig morgon..

Nä,jag har inte gått och blivit religös så här på senare år...

Men idag är en sådan där mysig söndagsmorgon där lugnet sänker sig i kroppen och jag har en hel dag att förfoga över. Till att bara ligga i sängen och sova om jag vill. Ja,jag har ju jobbat i natt och är ganska nyligen hemkommen.


Jag var trött på morgonen idag. Allt jag längtade till var en mjuk säng och att få sluta mina ögon.

Men så gjorde jag lite kaffe på jobbet,gick ut på balkongen,tog mig en cigg och började sakta andas in den grådisiga luften. En liten stund senare kommer en kollega och byter av mig och som vanligt tjattrar man på en stund innan man kommer iväg därifrån.

Ganska pigg i bilen på väg hem och man ångrar redan kaffet. Det är ju min natt nu,man dricker inte kaffe precis innan man ska sova.

Men väl hemkommen sänkte sig lugnet igen. Var ganska aktiv igår och att få komma hem idag till ett nystädat hem och veta att man inte behöver lyfta ett finger idag, kändes så skönt. 

Nu sitter jag här med ett par tända doftljus som sprider vanilj,en het kopp jordgubbste och skriver några rader på bloggen. Snart ska jag ta mig en varm och go dusch innan jag kryper ner i de renbäddade lakanen och drömmer mig bort......

Inga kommentarer: