onsdag 21 september 2011

Nostalgi...

Just nu känns det lite tråkigt med facebook. Har man både blogg och fb så blir det gärna en del upprepningar,då jag vet att de flesta som läser min blogg även kollar mig på fb.

Nåja,ni väljer själva att läsa,så strunt samma;-)

Hela dagen har gått idag utan att jag igentligen fått något vettigt gjort. Visst,jag har tvättat,röjt av lite,dammsugit,gått med Troja och fixat lite mat,men det hör ju nästan mer till ingenting i mitt liv.

Fick mig en liten funderare idag igen när jag pratade i telefon med Sandra nu ikväll. När jag nämde att jag tvättade utbrast hon: Du är alltid så duktig. Jag blev tyst,funderade på vad hon menade och frågade: Varför,för att jag tvättar? Hon svarade med att säga att jag alltid pysslar med något..

Ja,hon har nog rätt. Jag känner mig alltid onyttig och lat om jag inte gör något vettigt av min dag. Borde nog lära mig att varva ner lite och ta det lugnt ibland också. Samtidigt blir jag enormt rastlös om jag verkligen skiter i allt en hel dag,så frågan är vilket som är bäst för min hälsa iallafall. Att varva ner och vara grymt nervös och rastlös,eller få något gjort och känna mig nöjd?

Men det var inte det jag skulle blogga om. Idag satte jag mig på golvet i hallen och öppnade upp en av de kartonger jag plockat hem från farmor igår. Herregud vad jag skrattade för mig själv av alla minnen.Jag minns att jag sa till min mor att varför spara sådan här gammal skit? 

Idag var jag tacksam och uppskattade det faktiskt. Det var riktigt kul att titta på gamla teckningar,fula dockor och att minnas de timmar man suttit med bokmärken och klippt med idolbilder från tidningen Okej (vet inte ens om den finns kvar idag) mm .Det fanns även en del frimärkssamlingar,gamla brev och liknande att få ta del av i denna nostalgikväll.Det finns ytterligare ett par kartonger hos farmor att hämta och jag ser fram emot vad dessa kan innehålla:-). Just idag saknade jag känslan av att jag inte har några barn att dela detta med...

Jag har iallafall bestämt mig för att ge bort det mesta till min brorsson istället. Stackars Devin får nog finna sig i att ha en faster som ser honom som en bonusson i framtiden;-). 

Ja för vem ska annars få läsa böckerna med mig om prinsessan på ärten,bockarna bruse och pepparkakshuset? Jag längtar tills att Devin blir så stor att han förstår lite mer. Då ska faster plocka fram godnattsagoböckerna och läsa....
 

Men till dess måste jag få dela med mig av lite teckningar och annat smått från min låda idag....






Inga kommentarer: