onsdag 14 september 2011

Preventivmedel

Vilken djungel...Jag var på gyn igår. Får ju som sagt va inte äta p-piller längre då jag fortfarande syndar med mina cigg och har uppnåt den höga ålder av 35... Blev lite lätt orolig när jag kom dit,jag hade verkligen räknat med en "uppfläkning" i gynstolen och tyckte det var lite småjobbigt med att min barnmorska presenterade en manlig praktikant som skulle vara med...

Jag är inte speciellt blyg vad det gäller detta,men att vara något expriment som skulle tittas på kändes faktiskt lite jobbigt just där.

Blev dock inget sådant,utan bara lite allmänt prat. Fick andra piller utskrivna,så inget nytt mer än att jag får vara lite mer nogrann med hur jag slarvar med dessa. Känns ändå skönt med samma gamla vanor:-) 

Något som däremot gjorde mig mycket positiv var mitt blodtryck. Jag har alla odds emot mig för ett högt och farligt blodtryck. Föräldrar som medicinerar mot detta,rökning,alkohol,stress,dåliga matvanor och oregelbundna sovtider. Klart nöjd med 110/60 .Man kanske får hänga med ett tag till iallafall;-)

Inga kommentarer: