söndag 11 september 2011

10 år tillbaka i tiden

De flesta minns,och gör man inte det, är det bara att slå upp en tidning eller titta på nyheterna idag.

Idag är det 10 år sedan terrorattackerna mot World Trade Center genomfördes.Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan göra något sådant. Oskyldiga liv slets isär, och när jag såg de första bilderna på tv då för 10 år sedan, trodde man inte det var sant.


Det såg ut som när ett barn av ilska slår sönder en legobyggnad som faller isär i tusen bitar. Då var det ännu bara ett plan som genomborrade byggnaden. När det sen blev ytterligare ett till,och ett till på det, blev man rädd. Vad är det som händer i vår värld? Varför gör man detta? Har människorna idag verkligen tappat all respekt för varandra?



Med tända ljus vid min sida,sitter jag nu och minns tillbaka. Livet går vidare och man glömmer så lätt. Tragedierna avlöser varandra och allt blir ett minne blott...

Idag vill jag ändå tända ett ljus för dessa människor som fick sätta livet till i en meningslös attack mot USA. Men jag vill också  hedra minnet av de fantastiska människor som hjälpte till att rädda liv och rensa upp där nere i den värld av kaos det blev.

Inga kommentarer: