söndag 24 juni 2012

Var är sommaren?

Nu börjar till och med jag bli trött på vädret. Jag har försökt tänka positivt och faktiskt ta till vara på  dagarna det regnat. Att faktiskt ha kunnat mysa inomhus, njutit av att pyssla med lite smågrejer som behövs göras inne, och som inte alltid är roligt att göra när solen skiner.

Men nu är det något fel!!  Nu har det vart midsommar, och hur tråkigt det än låter, så har det faktiskt redan vänt till att bli mörkare på kvällarna och gå mot hösten.....

 Jag gillar höstens klara luft, virvlande färger och att vara i svampskogen och strosa, men....Då ska det vara efter sommarens sol och bad. Herregud, det är ju kallt ute nu. Det regnar och blåser, och iallafall för mig, så har inte ens tanken om ett dopp i någon sjö dykt upp i huvudet. Nä, bättring på er nu, era busiga vädergudar, jag vill ha lite sol nu! Jag är nordbo, jag behöver det, ge mig det!!...

Obs, bild lånad från nätet...



Idag kommer det därför åter bli en pysslig dag. Känner att jag har lite svårt att komma igång idag, men sen ska jag banne mig börja röja i ett av de rörigaste skåpen i mitt hem. Det skåp, där glödlampor, batterier, spikar, verktyg, sladdar mm ligger och trängs. Mitt lilla "hatskåp" som är i en sådan oreda att jag oftast bara stänger till efter ett par minutrar för att jag ändå inte hittar det jag ska ha;-). Fram för mer ordning på allt, livet blir enklare då ur alla avseenden:-)

Ska också se om jag kanske skulle knåpa ihop lite kolakakor till farfar idag. Det går ju ganska fort, och lukten på nybakat  brukar alltid vara trevlig att gå omkring i sen.

Hm, kanske skulle se om Björn, Sandra och Devin vill ha lite kaffe sen också, det var ett bra tag sedan jag träffade "skitungen" här hemma:-) . Ja, vi får se.. Känner mest att jag bara svamlar till det nu, eftersom jag inte har något att skriva om egentligen ;-) Så ha det gott i regnet så länge, kram på er



2 kommentarer:

Jannie sa...

Solen och värmen kommer lagom till vår semester. Det har jag beställt ;)ryre

Eleonore sa...

Jag hoppas du har rätt:-)