fredag 8 juni 2012

Hundmys

I dag har jag fått äran att vara hundvakt:-) Louie kom vid 16.00- tiden, och trots att jag längtat, så var jag ändå lite orolig... Lotta, som äger Louie, hade nämligen berättat att han inte alls trivdes med att vara bortlämnad. Att han mest låg och pep och bara ville gå hem igen...

Lotta är nu på "Sweden rock-festivalen", och hennes dotter Malin har hunden hemma. Malin, skulle i sin tur ha fest i kväll, och ville vara hundfri i några timmar. När hon kom och lämnade Louie idag, sa hon att Louie bara ligger i hallen och piper efter matte hela dagarna...

Jag blev därför ganska glad över att han fann sig väl tillrätta här hemma. Inget pip alls, och efter att han fått ett grisöra, och sen kommit ut på ca 1 timmes promenad, så ligger han lugnt och sover i hallen nu. Inga problem alls med andra ord...

Ska dock erkänna att jag fick ta tag i kopplet ett par gånger på promenaden, då hundrackarn skulle gå hem och satte sig helt demonstrativt på backen och vägrade gå;-). Sånt accepteras inte av mig, och det kändes väldigt bra att ha fått den insikten nu efter att vart  alldeles "för snäll" mot Troja. En ny hund i mitt hem sen, och den bestämmer inte när vi ska sluta gå helt plötsligt:-)

I övrigt har dagen vart lugn och skön. Efter att ha slängt ner ett par maskiner tvätt i tvättstugan, var jag ute på fotorunda i nästan 2 timmar. Lyckades inte riktigt med korten idag, men härligt var det ändå att få se all underbar natur ute. Är väldigt glad idag, över att faktiskt bo i Sverige och få uppleva all natur vi har här:-).












Inga kommentarer: